Dwie strony Mocy

Gry osadzone w realiach Gwiezdnych Wojen zawsze cieszyły się popularnością. Miliony wielbicieli sagi George’a Lucasa z zapartym tchem czeka na możliwość użycia wszechobecnej Mocy…

Dotychczasowe produkcje firmy LucasArts osadzone w realiach Gwiezdnych Wojen, prezentowały bardzo wysoki poziom, ale miały jedną wadę: nie pozwalały na walkę w trybie multiplayer. Widząc szalony rozwój takiej formy rozgrywki, panowie z LucasArts zabrali się do pracy. Połączyli najlepsze cechy obu symulatorów X-Winga i TIE Fightera i stworzyli opisywaną grę.

Projektanci opracowali produkt, który od strony wizualnej prezentuje się wyśmienicie. Wszystkie obiekty pokryte są realistycznymi teksturami. Przestrzeń kosmiczną rozświetlają błyski laserów oraz serie wybuchów. Zaawansowany technologicznie “engine”, czyli jądro programu, pozwala na użycie skomplikowanych efektów graficznych.

Kosmiczne pole walki prezentuje się znakomicie walka w kosmosie

W ostatnich tygodniach pojawiło się również uaktualnienie umożliwiające wykorzystanie w grze karty z procesorem 3Dfx VooDoo. Rozgrywce towarzyszą, oczywiście, znane z filmu efekty dźwiękowe oraz stanowiąca już klasykę gatunku muzyka.

Choć gra prezentuje się znakomicie, jeszcze raz okazuje się, że nie ma róży bez kolców. Wydawać by się mogło, że wiedząc doskonale, czego oczekuje gracz, autorzy stworzą produkt równie wciągający w trybie gry pojedynczej, jak i wieloosobowej. Niestety, idea stworzenia gry multiplayer całkowicie przesłoniła im oczy. W rezultacie tylko rozgrywka grupowa daje przyjemność porównywalną (a może nawet większą) z tą, którą przyciągały X-Wing i TIE Fighter. Spośród dziesią-tek dostępnych misji każdą można rozegrać samemu. Jednak w przeciwieństwie do pierwowzorów są one od siebie oderwane i stanową jedynie trening przed grą z innymi graczami. Osobom nie mającym dostępu do Internetu lub sieci lokalnej radzę zastanowić się nad jej zakupem chociażby do momentu, kiedy ukaże się zapowiadany pakiet dodatkowych misji.

ocena
mamy to na chip-cd 12/97X-Wing vs. TIE Fighter
Wymagania: PC Pentium 120, 16 MB RAM, karta graficzna SVGA, napęd CD-ROM, karta dźwiękowa zgodna z Sound Blasterem, joystick, Windows 95
Producent: LucasArts, USA http://www.lucasarts.com
Dostarczył: Wirtualny Świat, Warszawa tel.: (0-22) 25 81 71
Cena: ok. 180 zł

X-Wing vs. TIE Fighter można uznać za tytuł doskonały technicznie, lecz zbytnio nastawiony na rozgrywkę grupową. Nie pozostaje nam jednak nic innego, jak czekać na kolejne produkcje ze stajni George’a Lucasa i mieć nadzieję, że nie powtórzą one błędów XvT.

Więcej:bezcatnews