HDF Team Manager 3.10, bo o nim mowa, na pierwszy rzut oka nie wygląda najlepiej. Po pierwsze, program instalacyjny jest angielski. W rezultacie mamy czasami na ekranie mieszankę tekstów polskich i angielskich. Po drugie, próbują się zainstalować nie najnowsze już komponenty bazodanowe, czyli MDAC w wersji 2.1. Instalator nie sprawdzał, czy przypadkiem nie korzystam z ich nowszej wersji.
Na szczęście później jest już tylko lepiej. Team Manager 3.10 okazuje się całkiem interesującym programem. Za jego pomocą zdefiniujemy projekty i składające się nań zadania, które mają zostać wykonane przez poszczególnych pracowników. Zarządzanie zadaniami ułatwia możliwość ustalenia różnego rodzaju atrybutów dla każdego z nich. Oznacza to, że w przypadku wybranego zadania można przypisać odpowiedzialnego za nie pracownika, ustalić priorytet, momenty rozpoczęcia i zakończenia oraz status.
HDF Team Manager 3.10 |
Wymagania: Windows 9x / Me / NT / 2000 / XP, ok. 50 MB na dysku |
+ duże możliwości w stosunku do ceny – uboga dokumentacja – błędy programu instalacyjnego |
Producent: HDF Software (Teams), Wrocław http://www.hdf.com.pl/ tel.: (71) 328 98 09 Cena (z VAT-em): ok. 300 zł (pięć licencji) |
Podstawowym modułem programu jest przeglądarka zadań. To w niej menedżer łatwo sprawdzi, kto i za co jest odpowiedzialny. Pracownicy korzystający z HDF Team Managera mogą zaś przeglądać przydzielone im zadania. Widząc status zadań i terminy, wiedzą, które zadania są najpilniejsze, a które mniej ważne.
Program jest systemem wielostanowiskowym dla pięciu użytkowników. Oczywiście można zakupić dodatkowe licencje. Zapisane w aplikacji zadania dają się eksportować do plików w formacie Excela lub we własnym formacie HDF Team Managera, co pozwala np. na przekazywanie zadań do użytkowników w innych oddziałach. Dodatkową funkcją jest możliwość wysyłania komunikatów do użytkowników w sieci lokalnej. Gdyby jeszcze dokumentacja programu była bardziej obszerna…