Mroczna strona miasta

Liberty City wygląda jak każda inna amerykańska metropolia – z dzielnicami luksusu i biedy, z finansowym centrum, drapaczami chmur, szerokimi arteriami i wąskimi uliczkami. Pulsuje własnym życiem. Liberty City jest również teatrem wojny pomiędzy zorganizowanymi grupami przestępczymi: włoska mafia zwalcza chińskie triady, a japończycy z Yakuzy bezpardonowo atakują żołnierzy kolumbijskiego kartelu. W środek tych potyczek rzucony zostaje główny bohater, gracz w Grand Theft Auto III.

Początkowe proste misje z czasem przeradzają się w bardziej skomplikowane i krwawe zadania. Gracz będzie miał okazję popracować – lub zadrzeć – ze wszystkimi, łącznie z policją i gangami działającymi na terenie ograniczonym do jednej dzielnicy. Zadania stawiane przed bohaterem nie sprowadzają się bowiem wyłącznie do tych zleconych przez którąś z grup. Możliwe będzie porwanie karetki pogotowia bądź radiowozu i wykonywanie zadań w służbie prawa. Częścią zabawy jest też przewożenie klientów taksówką albo zwyczajne zwiedzanie rozległych terenów Liberty City. Ten dość pobieżny przegląd nie wyczerpuje wszystkich pomysłów zawartych w GTA III przez jej twórców, firmę Rockstar Games – wspomnijmy jeszcze o spacerujących po ulicach prostytutkach, które można zaprosić do wspólnej jazdy.

Grand Theft Auto III
Wymagania: Windows 9x/Me/2000/XP, ok. 700 MB na dysku
+ duża swoboda działania
+ rozległy teren wydarzeń
– wysokie wymagania sprzętowe
Producent: Rockstar Games
http://www.rockstargames.com/
Dostawca: Play It, Bielsko-Biała
http://www.play-it.pl/
Cena (z VAT-em): 99 zł

Ostry, wulgarny język postaci, brawurowe kradzieże samochodów, zamachy z bronią w ręku i konieczność ucieczki przed policją wskazują końcowego odbiorcę – na pewno nie są nim dzieci. Ta kolejna część niezwykle popularnej serii jest produktem całkowicie pozbawionym walorów edukacyjnych. Gra jest więc skierowana wyłącznie do osób dojrzałych, potrafiących oddzielić komputerową rzeczywistość od świata za oknem. W porównaniu z poprzednimi wcieleniami Grand Theft Auto zmieniono perspektywę, z jakiej toczy się rozgrywka – z płaskiego rzutu ptaka na w pełni trójwymiarową, przypominającą nieco Tomb Raidera. Nacisk położony został głównie na tzw. grywalność, czyli czynnik wyłącznie rozrywkowy, przykuwający nabywcę GTA III na długie godziny do ekranu monitora.

Więcej:bezcatnews