Domowy odcinek specjalny

Wreszcie pojawiło się rozwiązanie dostępne dla wszystkich zwolenników popularnych “samochodówek”, którzy dotychczas nie mogli sobie pozwolić na zakup drogiego manipulatora z siłowym sprzężeniem zwrotnym. Za sprawą firmy Mediatech na rynku dostępne sa dwie kierownice, pozwalające nie tylko zachować precyzyjną kontrolę nad pojazdem, ale także na własnej skórze poczuć konsekwencje wirtualnych kraks i wypadków. A wszystko to za bardzo przystępną cenę.

Kierownice Mad Runner i Rumble Racer wyposażone zostały w technologię force feedback (zwrot siły) o nazwie Vibration Force. Niestety, oba urządzenia zasilane są wyłącznie z portu USB, więc generowanym efektom brakuje nieco dynamiki. Owszem, po osiągnięciu znacznej prędkości lub w chwili zderzenia wyraźnie czuć drżenie kierownicy, jednak efektom tym daleko do tych zapewnianych przez manipulatory z force feedbackiem i tradycynym zasilaniem.

Rumble Racer (MT164)
Złącze: USB
Liczba przycisków: 13
Sterowniki: Windows 9x/Me/2000
Gwarancja: 12 miesięcy
Cena (z VAT-em): 105 zł
+ technologia zwrotu siły
+ przystępna cena
– słabe mocowanie
– brak sterowników dla Windows XP
Mad Runner (MT166)
Złącze: USB
Liczba przycisków: 15
Sterowniki: Windows 9x/Me/2000
Gwarancja: 36 miesięcy
Cena (z VAT-em): 105 zł
+ technologia zwrotu siły
+ przystępna cena
+ moduł pedałów w zestawie
– słabe mocowanie
– brak sterowników dla Windows XP
Producent: Mediatech, Tajwan
http://www.media-tech.pl/
Dostawca: Komputronik, Poznań
tel.: (61) 832 62 57
http://www.komputronik.pl/

Aby uczynić jazdę wygodniejszą, koło sterowe modelu Mad Runner zostało częściowo pokryte gumą. Zalety tego rozwiązania uwidaczniają się szczególnie podczas dłuższej jazdy, gdy w momencie gwałtownego skrętu wykonany w całości z plastiku Rumble Racer może dosłownie wyśliznąć się z rąk.

Funkcję manetek gazu i hamulca, będących częścią zestawu Mad Runner, pełnią w przypadku Rumble Racera dwa analogowe przyciski umieszczone na wewnętrznej stronie kierownicy. I choć ich rozmieszczenie oraz wyprofilowanie gwarantują wygodę używania, to niestety nie mogą one konkurować z tradycyjnym systemem (podstawką pod nogi z pedałami jak w samochodzie).

Oba modele wyposażono w programowalne przyciski oraz pad kierunkowy. Ten ostatni może zostać wykorzystany na przykład do rozglądania się po kabinie wirtualnego auta.

Słowa krytyki, obok rozmieszczenia niektórych przycisków, należą się systemowi mocowania manipulatorów. Funkcję tę pełnią bowiem przyssawki, które pożądaną stabilność urządzenia gwarantują wyłącznie na bardzo gładkiej powierzchni (np. na szkle). Nie dziwmy się więc, gdy po wykonaniu gwałtownego manewru kierownica oderwie się i zostanie nam w rękach.

Więcej:bezcatnews