Kierownice Mad Runner i Rumble Racer wyposażone zostały w technologię force feedback (zwrot siły) o nazwie Vibration Force. Niestety, oba urządzenia zasilane są wyłącznie z portu USB, więc generowanym efektom brakuje nieco dynamiki. Owszem, po osiągnięciu znacznej prędkości lub w chwili zderzenia wyraźnie czuć drżenie kierownicy, jednak efektom tym daleko do tych zapewnianych przez manipulatory z force feedbackiem i tradycynym zasilaniem.
Rumble Racer (MT164) |
Złącze: USB Liczba przycisków: 13 Sterowniki: Windows 9x/Me/2000 Gwarancja: 12 miesięcy Cena (z VAT-em): 105 zł |
+ technologia zwrotu siły + przystępna cena – słabe mocowanie – brak sterowników dla Windows XP |
Mad Runner (MT166) |
Złącze: USB Liczba przycisków: 15 Sterowniki: Windows 9x/Me/2000 Gwarancja: 36 miesięcy Cena (z VAT-em): 105 zł |
+ technologia zwrotu siły + przystępna cena + moduł pedałów w zestawie – słabe mocowanie – brak sterowników dla Windows XP |
Producent: Mediatech, Tajwan http://www.media-tech.pl/ Dostawca: Komputronik, Poznań tel.: (61) 832 62 57 http://www.komputronik.pl/ |
Aby uczynić jazdę wygodniejszą, koło sterowe modelu Mad Runner zostało częściowo pokryte gumą. Zalety tego rozwiązania uwidaczniają się szczególnie podczas dłuższej jazdy, gdy w momencie gwałtownego skrętu wykonany w całości z plastiku Rumble Racer może dosłownie wyśliznąć się z rąk.
Funkcję manetek gazu i hamulca, będących częścią zestawu Mad Runner, pełnią w przypadku Rumble Racera dwa analogowe przyciski umieszczone na wewnętrznej stronie kierownicy. I choć ich rozmieszczenie oraz wyprofilowanie gwarantują wygodę używania, to niestety nie mogą one konkurować z tradycyjnym systemem (podstawką pod nogi z pedałami jak w samochodzie).
Oba modele wyposażono w programowalne przyciski oraz pad kierunkowy. Ten ostatni może zostać wykorzystany na przykład do rozglądania się po kabinie wirtualnego auta.
Słowa krytyki, obok rozmieszczenia niektórych przycisków, należą się systemowi mocowania manipulatorów. Funkcję tę pełnią bowiem przyssawki, które pożądaną stabilność urządzenia gwarantują wyłącznie na bardzo gładkiej powierzchni (np. na szkle). Nie dziwmy się więc, gdy po wykonaniu gwałtownego manewru kierownica oderwie się i zostanie nam w rękach.