Wielka wyprawa na podbój szkoły

Królik Bystrzak i Lew Leon zapraszają dzieci do nowej zabawy, tym razem edukacyjnej. Cztery programy, odrębne dla każdego rocznika dzieci, wspaniale splatają formę gry przygodowej z ćwiczeniami podnoszącymi szkolne kwalifikacje.

Zadania zawarte w pakiecie obejmują umiejętności, jakie powinien posiąść przedszkolak (porównywanie kształtów i kolorów, rozpoznawanie liter, liczenie), po sprawności wymagane od ośmiolatków, takie jak znajdywanie synonimów i antonimów czy uzupełnianie równań. Formuła zadań, starannie przemyślana pod względem metodycznym, premiuje faktyczne uczenie się, a nie bezmyślne zgadywanie. Dziecko ma przy tym wystarczająco dużo czasu do namysłu, nie jest więc zmuszone do reakcji szybkich a przypadkowych. W połączeniu z łatwą i przejrzystą nawigacją po programie oraz precyzyjną pomocą kontekstową uzyskujemy przyjazne środowisko, w którym dziecko rzeczywiście uczy się, bawiąc, a nie walczy z interfejsem.

Królik Bystrzak (Dla Przedszkolaka, Dla Zerówki, Dla Pierwszaka, Dla Drugoklasisty)
Wymagania: Windows 9x/Me/2000/XP, 60 MB na dysku (każdy program)
+ duże wartości edukacyjne
+ precyzyjne dopasowane sposobu przekazywania treści do wieku odbiorcy
+ efektywność
+ sympatyczna zabawa
Cena (z VAT-em): 59,90 zł za każdą część
Info:www.cdprojekt.info

Poszczególne części są dostosowane do wieku użytkowników nie tylko pod względem stopnia trudności, ale też zainteresowań dzieci w odpowiednim wieku. Przedszkolaki na przykład zbierają kolorowe, błyszczące klejnoty w krainie gwiazdek, drugoklasiści zaś ratują dziwną wyspę przed zalewem serów. Absurdalność tej sytuacji świetnie odpowiada poczuciu humoru ośmiolatka.

Program pozostawia dziecku dużą swobodę w podejmowaniu decyzji, w jakiej kolejności i z jaką intensywnością wykonywać zabawoćwiczenia. Żeby ukończyć grę i uratować krainę, trzeba solidnie przećwiczyć każdą z wymaganych umiejętności szkolnych (lub przedszkolnych), lecz częściowe nagrody otrzymuje się już po rozwiązaniu kilku przykładów. Dzieciak, któremu ćwiczenie się spodoba, może się nim bawić w nieskończoność i wciąż będzie otrzymywał drobne wzmocnienia pozytywne – nagrody. Efekt pracy z danym ćwiczeniem jest zapisywany automatycznie. Polecenia są wydawane prostym językiem. Gdyby dziecko nie zrozumiało lub zapomniało, co ma robić, towarzysząca bohaterom książka o imieniu Tomcia wyjaśni mu przystępnie, w czym rzecz. Pakiet nie tylko ćwiczy wcześniej nabyte umiejętności, ale też pozwala przyswajać całkiem nowe. W jednym z ćwiczeń z części Dla Przedszkolaka narrator na przykład odczytuje nazwę przedmiotu, którego początkową literę należy znaleźć, oraz każdą literę, jaką dziecko próbuje dopasować. W ten sposób nawet maluch zupełnie niepotrafiący czytać może zadanie wykonać, przy okazji zapamiętując wielokrotnie powtarzane litery.

Oprócz ćwiczeń związanych ze szkolnymi wymaganiami pakiet zawiera również prosty program graficzny, pozwalający na dorysowywanie dowolnych elementów do gotowych teł, które też zresztą można modyfikować. Mamy tu ukłon w stronę wiedzy plastycznej: nie wybiera się kolorów z gotowej palety, lecz tworzy się je przez mieszanie kilku podstawowych barw, tak jak w przypadku prawdziwych farb.

Rodziców zainteresują zapewne wskazówki dydaktyczne, informujące, jakie umiejętności są ćwiczone w poszczególnych zabawach. Programy zawierają też tabele wyników odrębne dla każdego dziecka, z których bezpośrednio można się przenieść do zabawy rozwijającej pożądaną zdolność. Ciekawe intro, ładne animacje i piosenki jako nagroda za wykonanie zadań oraz sympatyczne komentarze bohaterów uzupełniają tę doskonałą aplikację.

Z Królikiem Bystrzakiem i Lwem Leonem nauka naprawdę jest przygodą. Gorąco polecam.

Więcej:bezcatnews