Akrobata w dobrej formie

Pod koniec maja do sprzedaży trafiło kolejne wydanie pakietu firmy Adobe przeznaczonego do tworzenia, edycji i odczytu dokumentów PDF. Acrobat 6.0 dostępny jest obecnie w trzech komercyjnych wersjach: Acrobat Elements, Acrobat Standard i Acrobat Professional oraz w postaci darmowej aplikacji – Acrobat Reader – umożliwiającej jedynie podgląd plików zapisanych w tym popularnym formacie. Nowa linia produktów ma w założeniu umożliwić zintegrowaną wymianę dokumentów wewnątrz i na zewnątrz przedsiębiorstwa, a dzięki wykorzystaniu elektronicznych podpisów i certyfikatów sprawić, by zawartość i autentyczność dystrybuowanych plików nie mogła budzić najmniejszych wątpliwości.

Adobe Acrobat 6.0: Elements, Standard, Professional
Wymagania:
Elements: Windows 98 SE/Me/NT SP6/2000/XP, ok. 80 MB na dysku;
Standard: Windows 98 SE/NT SP6/2000 SP2/XP, ok. 220 MB na dysku;
Professional: Windows NT SP6/2000 SP2/XP, ok. 245 MB na dysku
+ różnorodność oferowanych wersji
+ bogactwo opcji ochrony dokumentów
+ możliwość konwertowania wielu popularnych formatów
– jedynie wielostanowiskowa wersja podstawowej wersji aplikacji (Acrobat Elements)
Ceny: Adobe Acrobat 6.0 Elements – 29 USD (tylko licencja wielostanowiskowa);
Adobe Acrobat 6.0 Standard – 427 USD,
Adobe Acrobat 6.0 Professional – 671 USD
www.adobe.com

Podstawowa wersja programu – Acrobat Elements – poza odczytem plików PDF pozwala także na konwertowanie do tego formatu dokumentów utworzonych w popularnych aplikacjach biurowych, takich jak Word, Excel czy PowerPoint, a także zapisywanie w tej postaci poczty elektronicznej odbieranej za pomocą Outlooka. Acrobat Elements oferowany jest obecnie jedynie na bazie licencji wielostanowiskowej. Aktualnie na rynku amerykańskim minimalne realizowane zamówienie to pakiet na tysiąc stanowisk (każda kopia kosztuje wówczas 29 USD). Na rynku europejskim limit ten będzie najprawdopodobniej zmniejszony do liczby 500 sztuk.

W porównaniu z edycją Elements Acrobat Standard został wyposażony dodatkowo w narzędzia ułatwiające grupowe opracowywanie i recenzowanie pism oraz opcje ich zabezpieczania. Pozwala to na proste zarządzanie obiegiem dokumentów, tworzenie list dystrybucyjnych i dodawanie komentarzy. Osoby korzystające z aplikacji mają możliwość nadzorowania wszelkich zmian poczynionych w konkretnym pliku przez innych jego użytkowników i potwierdzania ich wiarygodności na podstawie dołączonych do pliku certyfikatów i sygnatur elektronicznych. Dzięki integracji programu z Internet Explorerem niezwykle łatwe stało się także zapisywanie stron WWW w formacie PDF – teraz wystarczy do tego naciśnięcie jednego przycisku. Acrobat Standard umożliwia też ochronę utworzonych materiałów hasłem i łączenie w jednym dokumencie PDF plików pochodzących z różnych aplikacji.

“Najbogatszy” członek rodziny – Acrobat Professional – przeznaczony jest dla najbardziej wymagających użytkowników. Poza opisanymi już składnikami w wersji tej znajdziemy narzędzia pozwalające na tworzenie dokumentów PDF za pomocą jednego kliknięcia z programów MS Visio i MS Project, a nawet z aplikacji AutoCAD z możliwością zachowania warstw rysunku technicznego oraz opcje ułatwiające tworzenie elektronicznych formularzy, które mogą być wypełniane zarówno on-, jak i offline. Oczywiście w tej wersji nie zabrakło także opcji pozwalających na przygotowanie wysokiej jakości materiałów, przeznaczonych do reprodukcji w wysokonakładowych drukarniach. Acrobat Professional umożliwia więc definiowanie dużych formatów stron, a dzięki nowemu narzędziu “lupa” łatwe nawigowanie po nich. Dostępne są również opcje podglądu separacji i nakładania się farb w druku oraz narzędzia edycji tekstu i kontroli poprawności struktury dokumentu.

Wersja pakietu umożliwiająca tworzenie dokumentów w językach środkowo-europejskich (CE) pojawi się na rynku w lipcu, zaś z polskojęzycznym intefejsem miesiąc poźniej.

Więcej:bezcatnews