Najwyższe podium

Motywy tworzenia stron WWW bywają różne. Czasem budując witrynę internetową, chcemy się pochwalić swoimi osiągnięciami w jakiejś dziedzinie, podzielić z innymi swoją wiedzą, a często się zdarza, że i nieco zarobić. W każdym z wymienionych wypadków zależy nam na jednym – na popularności naszej strony, która jest wymiernym wskaźnikiem sukcesu przedsięwzięcia.

Nie trzeba chyba nikogo przekonywać, że oglądalność witryny zależy w dużym stopniu od tego, czy naszą stronę da się łatwo znaleźć za pomocą popularnych wyszukiwarek (takich jak Google, AltaVista, Yahoo! czy wyszukiwarki oferowane przez portale internetowe, np. Onet czy Wirtualną Polskę). Internauci coraz częściej korzystają z tego typu narzędzi – trudno się zresztą temu dziwić, biorąc pod uwagę tempo rozwoju Internetu. Oczywiste jest również to, że osoba szukająca czegoś np. za pomocą Google’a korzysta prawie zawsze z kilku pierwszych odsyłaczy wyświetlonych przez wyszukiwarkę – zakładając oczywiście, że zapytanie było poprawnie zadane. Warto zatem walczyć o to, aby nasza strona znalazła się w grupie odnośników umieszczonych na pierwszej stronie wyników wyszukiwania tych słów kluczowych, które powinny się każdemu kojarzyć z tematyką naszej witryny.

Jak działa wyszukiwarka?

Odpowiedź na to pytanie jest z konieczności nieco niepełna. Twórcy engine’ów wyszukiwarek strzegą bowiem pilnie swoich tajemnic – na sukces serwisu wyszukiwawczego składają się w równej mierze duża baza skatalogowanych stron oraz wydajny algorytm jej przeszukiwania. Na szczęście wiadomo w przybliżeniu, jak funkcjonują narzędzia przeczesujące Sieć w poszukiwaniu charakterystycznych informacji o stronach WWW (tzw. “pająki” – spiders) oraz jakie cechy charakterystyczne witryny są w pierwszej kolejności brane pod uwagę przez moduły odnajdujące właściwe odnośniki w bazie serwisu wyszukiwawczego. Większość wiedzy tego typu bazuje na obserwacjach reakcji wyszukiwarek na określone zmiany w konkretnych stronach WWW. W Internecie można znaleźć przynajmniej kilka niezłych artykułów dotyczących opisywanej tematyki – adresy odpowiednich stron umieściliśmy w ramce na końcu artykułu.

Spróbujmy przyjrzeć się podstawowym mechanizmom, które mogą pozytywnie wpłynąć na popularność naszej witryny. Należy pamiętać, że na efekty wszelkich działań trzeba będzie nieco poczekać – cykl indeksowania stron w bazie np. Google’a trwa obecnie ok. 3-4 tygodni. Warto jednak spróbować środków opisanych w dalszej części artykułu – nawet jeśli niektóre z nich zawiodą w jakimś konkretnym przypadku, to praca włożona w zwiększenie popularności naszej strony zaowocuje pozytywnymi skutkami.

Link sponsorowany: SEO Katalog

Więcej:bezcatnews