Przenośny przewodnik

Kiedyś pomocą w podróży służyły gwiazdy, mapa i kompas. Sprawdź, jakie udogodnienia oferuje w tym zakresie Automapa XL w zestawie z palmtopem Asus MyPal 716 i modułem GPS

Podczas podróży autem, jeśli zabłądzimy, niezwykle pomocne są mapy. Zamiast jednak studiować płachtę papieru, znacznie lepiej będzie posłużyć się zestawem składającym się z palmtopa Asus MyPal 716 z dwunastokanałowym odbiornikiem GPS-u oraz z najnowszej Automapy XL.

Obsługa programu jest łatwa i intuicyjna. Wyznaczenie trasy, szczególnie w obrębie jednego miasta, odbywa się dość sprawnie. Można zauważyć, że im dłuższa i bardziej skomplikowana trasa, tym więcej czasu program potrzebuje na jej obliczenie. Dodatkowo, jeśli w czasie długiej podróży (600 km) zmienimy drogę, czas potrzebny na ponowne wyznaczenie kierunku jazdy też bywa długi. Poruszając się w obrębie miasta, nie zauważyłam większych problemów. Dostępny plan Wrocławia (gdzie odbył się test miejski) był stosunkowo aktualny, a wyznaczonym trasom nie można było niczego poważnego zarzucić. Brakowało tylko zaktualizowanej listy szpitali, teatrów, kin, restauracji itp.

Automapa XL
Procesor: Intel XScale PXA255 400 MHz
Pamięć: 64 MB flash oraz 64 MB SDRAM
Wyświetlacz: 3,5 cala TFT, 65 536 kolorów, 240×320
Złącza: CF, SD, IR, Bluetooth, Wi-Fi
Wymiary/masa: 135x78x17,6 mm/170 g
System operacyjny: Microsoft Windows Mobile 2003
Gwarancja: 24 miesiące
Automapa XL
Wymagania: Procesor ARM/StrongARM 200 MHz lub Intel PXA250, ok. 23 MB pamięci flash oraz 14 MB SDRAM
+ duża dokładność wyznaczania pozycji, stosunkowo dokładne mapy większych miast,
– długotrwałe przeliczanie mapy po zjechaniu z trasy
Cena (w zestawie z palmtopem Asus MyPal 716 i modułem GPS): 2760 zł
Producent:www.asus.pl
Automapa XL
Producent:www.4active.pl
Dostawca:www.comes.com.pl

Niestety, po przejechaniu ponad 1500 km po Polsce okazało się, że nawigacja wspomagana programem Automapa nie zawsze jest dla kierowcy ułatwieniem. Kilkakrotnie program zalecał skręcenie w drogę, której nie było, lub nie sygnalizował konieczności skrętu. W zakłopotanie może nas także wprowadzić komunikat np. o lekkim skręcie, gdy jego kąt wynosi około 90 stopni. Utrudnieniem jest też obsługa programu podczas jazdy. Zazwyczaj, aby zmienić jego ustawienia, będziemy zmuszeni się zatrzymać. Na szczęście jeśli przed podróżą dokładnie opiszemy trasę, obsługa aplikacji sprowadzi się do odsłuchiwania komunikatów głosowych informujących o kolejnych manewrach. W razie wątpliwości możemy zawsze popatrzeć na ekran palmtopa – program przewija mapę oraz dostosowuje jej skalę do aktualnej sytuacji.

Jeśli przymkniemy oko na wspomniane mankamenty, to otrzymamy naprawdę przydatne narzędzie, które umożliwi dość sprawne poruszanie się po terytorium całej Polski. Na uwagę zasługują plany miast, które w większości wypadków umożliwią odnalezienie nie tylko ulicy, ale też konkretnego numeru domu.

Warto wspomnieć o jeszcze jednej zalecie zestawu – palmtop został bowiem wyposażony w moduł komunikacji bezprzewodowej zgodny ze standardem 802.11b. Dzięki temu możemy w przerwie na uzupełnienie paliwa odebrać pocztę lub zajrzeć na stronę WWW, oczywiście o ile stacja benzynowa oferuje bezprzewodowy dostęp do Internetu.

Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.