IFA 2008: fotoreportaż z największych targów elektroniki użytkowej w Europie

Targi IFA są rozłożone na 30 halach w Berlinie, które łącznie zajmują powierzchnię 180 tys. m2. W tym roku pojawiło się ponad tysiąc dwustu wystawców, którzy za metr kwadratowy powierzchni musieli zapłacić 158 euro. Organizatorzy spodziewają się 222 tys. odwiedzających, którzy na bilety wydali najmniej 24 euro (1 dzień), a najwięcej 52 euro (2 dni).

Targi rozpoczęły się 29 sierpnia i potrwają do 3 września.

Stoisko LG zachwyca jakością obrazu z telewizorów najnowszej generacji. Firma stawia nie tylko na nowoczesny design, ale także na wysoką jakość. Dotychczasowe telewizory plazmowe charakteryzowały się grubą ramą, podczas gdy w nowych modelach LG ekran i telewizor to jedna całość.

Inteligentny czujnik LG (Inteligent Sensor) zmniejsza pobór energii przez telewizor LCD LG o 69,5%

Odtwarzacz Blu-ray LG BD300 funkcją BD Live, zapewnia zaawansowane funkcje interaktywne oraz wysokiej jakości obraz i dźwięk

Na stoisku Toshiby nikt nie przeszedł obojętnie obok laptopa Qosmio X300. Szczególną uwagę zwraca na siebie krzykliwy kolor i fortepianowy połysk klawiatury.

Z kolei u Sony miło było popatrzeć na telewizory, które udają obrazy (po prawej).

Na zdjęciu po prawej relacja dziennikarza niemieckiej telewizji z targów IFA. Telewizor jest tak cienki, że dziennikarz ustawił się tuż za nim, by oddać jego smukłość widzom.

Najbardziej efektowne stoisko na targach IFA 2008 miał Samsung. Koreański producent nie tylko zajął dużą powierzchnię i urządził ją w bajeczny sposób, ale także zafundował odwiedzającym prawdziwe show artystyczne.

Sharp zaprezentował dwie nowe serie modeli Aquos LC-XL8E i LC-RD8E o przekątnych ekranu od 32 do 37 cali. W telewizorach zastosowano zupełnie nowe panele LCD z poprawionym kontrastem zapewniającym lepsze niż dotychczas odwzorowanie barw (wyświetlają nawet 50 proc. kolorów więcej). Co więcej, telewizory mają obudowę, która mierzy 2,5 cm.

Na stoisku JVC odwiedzających przyciągały telewizory, czy też konsola WiiSports, ale przede wszystkim samochód, który we wszystkich możliwych miejscach miał wmontowane mini telewizory.

Stoisko Sony, które zajęło powierzchnię 6 tys. metrów kwadratowych, w dużej części wyglądało jak ogród zimą. Podłogę pokryła miękka, biała wykładzina przypominająca śnieg, dookoła wyrastały ośnieżone drzewa, a gra świateł potęgowała wrażenia.

Więcej:IFAzdjęcia