Nawiązania do reklam Apple'a i Microsoftu już pojawiały się na YouTube - tym razem jednak akcja ma oficjalny charakter

Kampania reklamowa „I’m Linux”

Mac ma swoją serię reklam "I'm a Mac". Windows "I'm a PC". A co z Linuksem? Fundacja zajmująca się promowaniem tego systemu wymyśliła dość nietypowy konkurs.

O bitwie na reklamy, w której uczestniczyły Microsoft i Apple pisaliśmy już wielokrotnie. Niejako w cieniu tego wszystkiego pozostały systemy linuksowe. Do czasu. Linux Foundation ogłosiła właśnie konkurs na nakręcenie reklamy w podobnej stylistyce, co I’m a Mac/I’m a PC.

Fundacja, jak sama przyznaje, nie ma środków finansowych na tak dużą kampanię medialną, co Apple czy Microsoft, dlatego stawia na entuzjastów. Zadanie dla uczestników jest proste: klip ma mieć długość (maksymalnie) 60 sekund i zachęcić w jakiś sposób do wypróbowania Linuksa zamiast Windows czy Mac OS-a (przy czym nie ma obowiązku wspominać o konkurencji). Ma mieć prostą i chwytliwą formułę.

Autor reklamy musi być pełnoletni. Zwycięzcy konkursu fundacja opłaci wycieczkę do Tokio na międzynarodowe sympozjum linuksowe. Szczegóły na stronie fundacji.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.