Dell, HP, Acer
Tymczasem udział w rynku komputerów marki Apple wynosi (zaledwie) 3.2 procenta

Notebooki sprzedają się lepiej, niż desktopy!

Po raz pierwszy w historii

Firma iSuppli przeprowadziła badania rynkowe, dotyczące sprzedaży komputerów w trzecim kwartale 2008 roku. Po raz pierwszy w historii użytkownicy chętniej sięgali po notebooki, niż pod stacjonarne desktopy. Sprzedaż wszystkich komputerów osiągnęła poziom 79 milionów egzemplarzy.

Najwięcej komputerów sprzedała firma HP – 14.9 miliona modeli – dzięki czemu uzyskała 18.8-procentowy udział w rynku. Srebro dla Della – 11 milionów sprzedanych egzemplarzy i 14-procentowy udział w rynku. Ostatnie miejsce na podium okupuje tajwański Acer, który sprzedał 9.7 miliona urządzeń, przy 12.2-procentowym udziale w rynku.

Ten ostatni zanotował jednak największy wzrost – oddając do sprzedaży 3 miliony nowych pecetów, jego udział w rynku wzrósł o 45 procent.