
A konsolą roku zostaje… PlayStation 2!
Badanie Nielsena przeprowadzono w dość oryginalny sposób. Zdecydowano się zignorować liczbę sprzedanych konsol i skupić się na samych graczach. Bardzo upraszczając, zbadano poziom faktycznego zadowolenia klienta na podstawie czasu spędzanego nad grami w ubiegłym roku.
Wyniki przedstawiono w sposób czytelny: wartość 100% to ilość czasu, jaką łącznie spędzili wszyscy Amerykanie nad grami. Wnioski są zdumiewające. Okazuje się, że najchętniej spędzamy czas przy konsoli PlayStation 2 – 31,7% czasu spędzono właśnie nad tą konsolą. Na drugim miejscu uplasował się Xbox 360 z wynikiem 17,2%. Dopiero na trzecim miejscu znajdziemy króla sprzedaży, czyli Nintendo Wii, z wynikiem 13,4%. Na szarym końcu uplasowały się Xbox (9,7%), PlayStation 3 (7,3%) i Nintendo GameCube (4,6%). W badaniu nie brano pod uwagę konsol Nintendo DS i Sony PSP.