Windows Vista był dołączany do komputerów, które nie radziły sobie z zasobożernością nowego systemu

Microsoft zarobił 1,5 miliarda dolarów na niedoinformowaniu klientów

Trwa zbiorowy proces sądowy przeciw firmie Microsoft. Według wstępnych szacunków, Microsoft zarobił ponad 1,5 miliarda dolarów za "mylącą" naklejkę Vista Capable.

Dla niezorientowanych, krótka powtórka: dwa lata temu, w momencie premiery Visty, mieliśmy do czynienia z dwoma rodzajami nalepek na komputerach: Vista Capable i Vista Premium Ready. Pierwsza z nich informowała, że system Windows Vista zadziała na komputerze, jednak tylko w wersji podstawowej. Vista Premium Ready informowała o tym, że dany sprzęt jest w pełni obsługuje i jest obsługiwany przez najnowszy system Microsoftu. Klienci jednak nie byli, ich zdaniem, dostatecznie poinformowani o znaczeniu naklejek, przez co kupowali Vistę, pomimo, że w ich przypadku lepiej było pozostać przy/kupić XP.

Dochodzenie wykazało, że gdyby Microsoft zredukował ilość rodzajów nalepek do jednej, czyli Premium Ready, straciłby ponad 1,5 miliarda dolarów. Ten fakt z pewnością nie pomoże gigantowi z Redmond w toczącym się właśnie procesie sądowym na podstawie zbiorowego pozwu.

Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.