
Microsoft zarobił 1,5 miliarda dolarów na niedoinformowaniu klientów
Dla niezorientowanych, krótka powtórka: dwa lata temu, w momencie premiery Visty, mieliśmy do czynienia z dwoma rodzajami nalepek na komputerach: Vista Capable i Vista Premium Ready. Pierwsza z nich informowała, że system Windows Vista zadziała na komputerze, jednak tylko w wersji podstawowej. Vista Premium Ready informowała o tym, że dany sprzęt jest w pełni obsługuje i jest obsługiwany przez najnowszy system Microsoftu. Klienci jednak nie byli, ich zdaniem, dostatecznie poinformowani o znaczeniu naklejek, przez co kupowali Vistę, pomimo, że w ich przypadku lepiej było pozostać przy/kupić XP.
Dochodzenie wykazało, że gdyby Microsoft zredukował ilość rodzajów nalepek do jednej, czyli Premium Ready, straciłby ponad 1,5 miliarda dolarów. Ten fakt z pewnością nie pomoże gigantowi z Redmond w toczącym się właśnie procesie sądowym na podstawie zbiorowego pozwu.