Mocno zautomatyzowany proces dobrze sprawdza się już w internetowym sklepie Banku Pocztowego uruchomionym w lipcu 2008 roku

Bezpieczny podpis elektroniczny w Banku Pocztowym

Bank Pocztowy, jako pierwszy w Polsce wykorzystuje podpis elektroniczny na szeroką skalę - przy sprzedaży lokat on-line oraz kredytu gotówkowego.

Do sprawnej obsługi sklepu z lokatami on-line i szybkiego kredytu gotówkowego Raz Dwa, Bank Pocztowy zbudował specjalny system typu klient-serwer, bazujący na dostarczanej przez Krajową Izbę Rozliczeniową technologii.

Rozwiązanie to podnosi wydajność obsługi i daje możliwość dotarcia z produktami Banku do dogodnego dla Klienta miejsca. Polega ono na wygenerowaniu dokumentu zawierającego dane osoby podpisującej dany dokument, a następnie przesłaniu podpisu z serwera do aplikacji klienckiej w celu zdalnego zweryfikowania i podpisania przez pracownika Banku.

Podpis elektroniczny Bank Pocztowy wykorzystuje także w procesie zawierania umów o kredyt gotówkowy w urzędach pocztowych, co zdecydowanie przyspiesza całą procedurę i pozwala w istotny sposób zredukować koszty.

Klient przy okienku pocztowym składa wniosek i już po chwili otrzymuje decyzję kredytową, wydruk umowy oraz (po podpisaniu umowy) pieniądze. Średni czas przyznawania kredytu to 9 minut. Umowa kredytowa jest podpisywana przez pracownika Banku Pocztowego właśnie z wykorzystaniem bezpiecznego podpisu elektronicznego.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.