Zotac GeForce GTX 295 1792MB GDDR3

Karta firmy Zotac mimo, że nie odbiega od konkurencji ani zmienionym systemem chłodzenia, ani taktowaniami karty, to zwraca na siebie uwagę poprzez bardzo bogaty zestaw dodatków dołączonych do niej. Znajdziemy tu bardzo popularną grę Race Driver: GRID którą będziemy mogli cieszyć się odpalając ją w

Nvidia już po raz trzeci robi podejście do dwuprocesorowych kart graficznych. Pierwszą z nich była GeForce 7950 GTX2 prezentowana w 2006 roku, później przyszedł czas na GeForce 9800 GX2 (2008 rok). Obie te konstrukcje na rynku nie zabawiły jednak zbyt długo. W styczniu tego roku premierę swoja miała kolejna tego typu karta graficzna z logo Nvidii.

W grach przewaga leży po stronie GTX 295

W grach przewaga leży po stronie GTX 295

GeForce GTX 295 został zbudowany na dwóch oddzielnych płytkach drukowanych połączonych wspólnym systemem chłodzenia. Znajdziemy w nim dwa procesory GeForce z 240 jednostkami cieniującymi na rdzeń. Karta powstała po to, aby odebrać pozycje lidera dwuprocesorowemu Radeonowi HD 4870X2. Jak pokazały nasze testy zabieg ten się udał – pierwsze miejsce pod względem wydajności wróciło do Nvidii.

W starszym 3DMarku widać zdecydowaną przewagę Radeona

W starszym 3DMarku widać zdecydowaną przewagę Radeona

Testowany przez nas Zotac GeForce GTX 295 jest referencyjną konstrukcją i pod względem wydajności niczym nie różni się od testowanego już wcześniej Asusa ENGTX295 oraz karty Gigabyte opartej na tym samym chipsecie. Ewentualne dysproporcje w wynikach są spowodowane wersją sterownika bądź mieszczą się w granicy błędu pomiarowego. Skoro karty niczym od siebie nie odbiegają przyjrzeliśmy się bliżej zawartości opakowania karty Zotac. W odróżnieniu od wspomnianych wcześniej producentów znaleźliśmy tu wszystko, co może być potrzebne w dalszym użytkowaniu karty. Jest tu zarówno pełny komplet kabli zasilających (przejściówki dla starszych typów zasilaczy), kabel HDMI, gra Race Driver: GRID, a nawet najnowszy benchmark Futuremarka – 3DMark Vantage.

W nowszym jednak GTX 295 zyskuje dość dużą przewagę

W nowszym jednak GTX 295 zyskuje dość dużą przewagę

Decydując sie na zakup tych kart warto zastanowić się czy jesteśmy w stanie wykorzystać potencjał, jaki one oferują. W niższych rozdzielczościach (do 1680×1050) karty te przegrywają z innymi nowymi produktami nVidii z serii GTX 285, a prawdziwą moc w nich drzemiącą zauważymy w rozdzielczościach 1920×1200 oraz 2560×1600, a wiec na monitorach 30″ bądź większych.

W grach przewaga leży po stronie GTX 295

W grach przewaga leży po stronie GTX 295
  • Oceny
    • Łączna 84
    • Wyposażenie i dane techniczne 95
    • Chłodzenie 42
    • Wydajność 83
  • Gwarancja [miesiące] 60
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce GTX 295
  • Liczba jednostek zunifikowanych 240
  • Pamięć [MB] 2*896
  • Wyjście HDMI tak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 576
  • Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] 1242
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 1998
  • Typ pamięci GDDR3
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] bd.
  • Czas dostępu [ns] 0.8
  • Wyjścia
    • DisplayPort brak
    • Wyjście TV (PAL) brak
    • Wyjście TV (HDTV) - component brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 182,06
  • 3DMark Vantage
    • 3DMark Score 15087
    • GPU Score 16784
    • GPU Test 1 50
    • GPU Test 2 49
    • CPU Score 11577
  • 3DMark06
    • 3DMark result 14607
    • SM2.0 Score 5209
    • HDR/SM3.0 Score 7358
    • CPU Score 4180
  • Crysis
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 102.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 88.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 85.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 71.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 70.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 59.0
  • PT Boats: Knights of the Sea
    • 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 53.5
    • 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 52.4
    • 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 50.6
  • World in Conflict
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 95
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 59
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 91
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 58
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 90
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 57
  • Company of Heroes 1.71
    • Wbudowany test wydajności - 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 58.3
    • Wbudowany test wydajności - 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 56.8
    • Wbudowany test wydajności - 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 53.9
  • Enemy Territory: QUAKE WARS
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 113.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 108.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 111.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 100.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 111.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 87.0
  • PCMark05 (1.2.0)
    • no FSAA | aniso 1024x768
      • PCMark 10009
      • CPU 9048
      • Memory 6323
      • Graphics 19003
      • HDD 5949
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 45.4
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 4.3
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 46.7
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 5.0
1
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.