Asus EAH4870 MATRIX 512MB GDDR5

Karty Asus z serii Matrix to bardzo dobrze przemyślane rozwiązania. Dzięki dołączonemu na płycie oprogramowaniu iTracker użytkownik ma możliwość kontrolowania wszystkich komponentów karty – napięcia rdzenia oraz pamięci. Dodatkowo możemy również kontrolować obroty wentylatora, taktowania rdzenia

Pobór prądu i wydajność idą w parze w przypadku wszystkich kart graficznych. W chwili obecnej potężne dwuprocesorowe rozwiązania ATI i Nvidii potrafią pochłonąć nawet 300 W energii, ale oferują najwyższą wydajność. Czy da sie zatem kupić wydajną i zarazem energooszczędną kartę graficzną?

W grze Crysis karta Asusa radzi sobie podobnie jak inne, fabrycznie podkręcone urządzenia z procesorem 4870.

W grze Crysis karta Asusa radzi sobie podobnie jak inne, fabrycznie podkręcone urządzenia z procesorem 4870.

Asus znalazł sposób na ograniczenie głodu wydajnych układów prezentując jakiś czas temu serię Matrix. Pierwszą z nich była EN9600 GT, następnie premiery swoje miały GeForce 9800 GT oraz Radeon HD 4850. Obecnie na rynku najwydajniejszym modelem serii jest EAH4870. Wszystkie te karty charakteryzują się maksymalną energooszczędnością i ciszą w spoczynku oraz maksymalną wydajnością w czasie grania.

Wynik w 3DMark Vantege również niczym nie zaskakuje – wydajność Asusa jest na wysokim poziomie.

Wynik w 3DMark Vantege również niczym nie zaskakuje – wydajność Asusa jest na wysokim poziomie.

Aby było to możliwe w kartach tych zostały wykorzystane trzy rzeczy. Pierwszą z nich jest Hybrid Cooler+. Jest to nic więcej jak wydajny system chłodzenia zapewniający niskie temperatury w trybie 3D oraz pasywną pracę w trybie 2D. Kolejnym elementem jest Super Hybrid Engine kontrolujący kartę przy pomocy odpowiednich układów. Pierwszy z nich pozwala na kontrolowanie napięcia GPU oraz kości pamięci, natomiast drugi sprawdza temperatury pracy GPU i kości pamięci, napięć oraz obciążenia. Trzecim – najważniejszym składnikiem jest oprogramowanie sterujące. Jest nim aplikacja iTracker pozwalająca na monitoring karty oraz jej konfigurację. Ma ona standardowo cztery gotowe profile, z których najefektywniejszym według nas jest „Optimized”. Po jego uruchomieniu karta automatycznie będzie zwiększała napięcia, przyspieszała taktowania oraz włączała system chłodzenia w momencie odpalenia aplikacji 3D i analogiczne obniżała je w momencie przejścia do trybu 2D. Istnieje również możliwość utworzenia własnego profilu i jego konfiguracja według własnych upodobań.

World in Conflict to gra z bardzo ładną, zaawansowaną grafiką. Tu wszystkie karty osiągają podobne wyniki.

World in Conflict to gra z bardzo ładną, zaawansowaną grafiką. Tu wszystkie karty osiągają podobne wyniki.

Asus EAH4870 Matrix jest skierowana głównie dla osób czerpiących frajdę z wyciskania kolejnych MHz bez konieczności dodatkowego modowania karty. Nie ma niestety niczego za darmo. Za najwydajniejszego z Matrixów przyjdzie nam zapłacić około 1100 zł. Jest to cena wyższa niż w przypadku podkręconych kart opartych na tym samym chipsecie wyposażonych w 512 MB pamięci.

Dla zainteresowanych zrzut z aplikacji GPU-Z z dokładną specyfikacją testowanej karty.

Dla zainteresowanych zrzut z aplikacji GPU-Z z dokładną specyfikacją testowanej karty.
  • Oceny
    • Łączna 64
    • Wyposażenie i dane techniczne 79
    • Chłodzenie 91
    • Wydajność 61
  • Gwarancja [miesiące] 36
  • Producent chipsetu ATI
  • Model chipsetu Radeon HD 4870
  • Liczba jednostek zunifikowanych 800
  • Pamięć [MB] 512
  • Wyjście HDMI brak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 770
  • Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] -
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 3680
  • Typ pamięci GDDR5
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 256
  • Czas dostępu [ns] 0.25
  • Wyjścia
    • DisplayPort brak
    • Wyjście TV (PAL) S-Video
    • Wyjście TV (HDTV) - component brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 9,1
  • 3DMark Vantage
    • 3DMark Score 9425
    • GPU Score 8860
    • GPU Test 1 26
    • GPU Test 2 26
    • CPU Score 11655
  • 3DMark06
    • 3DMark result 14407
    • SM2.0 Score 5426
    • HDR/SM3.0 Score 6865
    • CPU Score 4259
  • Crysis
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 58.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 51.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 45.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 39.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 36.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 28.0
  • PT Boats: Knights of the Sea
    • 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 21.0
    • 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 12.6
    • 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 9.2
  • World in Conflict
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 84
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 42
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 83
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 39
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 79
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 36
  • Company of Heroes 1.71
    • Wbudowany test wydajności - 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 56.5
    • Wbudowany test wydajności - 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 53.7
    • Wbudowany test wydajności - 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 50.5
  • Enemy Territory: QUAKE WARS
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 153.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 111.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 126.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 88.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 109.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 75.0
  • PCMark05 (1.2.0)
    • no FSAA | aniso 1024x768
      • PCMark 10124
      • CPU 9006
      • Memory 6285
      • Graphics 20489
      • HDD 5860
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 0.0
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 0.0
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 47.3
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 5.5
1
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.