BFG GeForce GTX 285 OCX 1024MB GDDR3

Najszybsza obecnie jednordzeniowa karta graficzna oparta na chipsecie GeForce GTX 285 produkowanym w 55 nm procesie technologicznym. Firma BFG dodatkowo podniosła taktowania karty uzyskując w ten najwydajniejszą w naszym zestawieniu kartę GTX 285. Niestety w opakowaniu zabrakło gry. Dostajemy za to

Rynek kart graficznych rozwija się bardzo dynamicznie. Co kwartał w sklepach pojawiają się nowe układy z logo AMD/ATI, bądź konkurencyjnej Nvidii. Na pierwszy rzut na półki idą zawsze produkty referencyjne różniące się między sobą głównie naklejką. Po pewnym czasie zaczynają pojawiać się i te bardziej wyczekiwane przez nas karty, które mają wyższe taktowanie, bądź zmienione układy chłodzenia. Jedną z takich jest najnowszy model firmy BFG.

W grze Crysis podkręcona karta BFG jest nieznacznie wolniejsza od Radeona 4870 X2.

W grze Crysis podkręcona karta BFG jest nieznacznie wolniejsza od Radeona 4870 X2.

Karta BFG GeForce GTX 285 OCX dostarczona nam ostatnio do testów przez firmę eXtremeMem z zewnątrz nie różni się niczym od konkurencyjnych produktów. Montowany jest na niej referencyjnie wykorzystywany system chłodzenia z cicho pracującym wiatrakiem. Inżynierowie widać doszli do wniosku, że nie ma sensu zmieniać czegoś, co jest sprawdzone i dobre. W przypadku modelu OCX, aby zauważyć różnicę należy zajrzeć „pod maskę”.

3DMark Vantage potwierdza, że podkręcony BFG to ścisła czołówka kart z jednym GPU.

3DMark Vantage potwierdza, że podkręcony BFG to ścisła czołówka kart z jednym GPU.

Najszybszy z chłodzonych powietrzem BFG ma podniesione taktowanie wszystkich możliwych komponentów. GPU pracuje z prędkością 702 MHz, a jednostki cieniujące zostały przyspieszone z 1476 do 1584 MHz. Również i tak juz szybkim pamięciom GDDR3 dostało sie dodatkowo prawie 200 MHz, co pozwoliło osiągnąć wartość 2664 MHz. Z czystym sercem możemy powiedzieć, że BFG GeForce GTX 285 OCX jest obecnie najszybszą jednordzeniową kartą graficzną na rynku. Przy takich zegarach OCX bez problemu radzi sobie z referencyjnymi dwurdzeniowymi Radeonami HD 4870 X2 doganiając nawet ich podkręcone wersje.

W tej grze sytuacja się zmienia. GTX 285 wyprzedził 4870 X2 i zbliżył się wydajnością do GTX 295.

W tej grze sytuacja się zmienia. GTX 285 wyprzedził 4870 X2 i zbliżył się wydajnością do GTX 295.

Niestety za wydajność zawsze trzeba było słono płacić i tak jest i tym razem. Aby cieszyć się  BFG GeForce GTX 285 OCX w komputerze musimy mieć około 1700 zł. W tym momencie pojawia się pytanie, czy nie lepiej dołożyć jeszcze 200 zł i kupić wydajniejszego GTX 295, którego ceny zaczynają powoli spadać?

  • Oceny
    • Łączna 78
    • Wyposażenie i dane techniczne 75
    • Chłodzenie 66
    • Wydajność 77
  • Gwarancja [miesiące] 120
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce GTX 285
  • Liczba jednostek zunifikowanych 240
  • Pamięć [MB] 1024
  • Wyjście HDMI brak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 702
  • Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] 1584
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 2664
  • Typ pamięci GDDR3
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 512
  • Czas dostępu [ns] 0.8
  • Wyjścia
    • DisplayPort brak
    • Wyjście TV (PAL) S-Video
    • Wyjście TV (HDTV) - component brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 182,06
  • 3DMark Vantage
    • 3DMark Score 12470
    • GPU Score 12767
    • GPU Test 1 38
    • GPU Test 2 36
    • CPU Score 11655
  • 3DMark06
    • 3DMark result 15168
    • SM2.0 Score 6104
    • HDR/SM3.0 Score 7009
    • CPU Score 4263
  • Crysis
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 73.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 63.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 61.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 52.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 50.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 42.0
  • PT Boats: Knights of the Sea
    • 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 53.4
    • 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 50.8
    • 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 46.4
  • World in Conflict
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 96
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 57
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 94
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 53
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 92
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 49
  • Company of Heroes 1.71
    • Wbudowany test wydajności - 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 58.2
    • Wbudowany test wydajności - 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 56.5
    • Wbudowany test wydajności - 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 54.6
  • Enemy Territory: QUAKE WARS
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 119.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 107.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 117.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 93.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 116.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 78.0
  • PCMark05 (1.2.0)
    • no FSAA | aniso 1024x768
      • PCMark 10380
      • CPU 9067
      • Memory 6359
      • Graphics 22177
      • HDD 5758
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 38.4
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 2.5
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 41.4
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 3.1
1
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.