EVGA e-GeForce GTX 295 1792MB GDDR3

EVGA e-GeForce GTX 295 1792MB GDDR3 jest niczym więcej aniżeli kolejną kartą graficzną z tej serii ze standardowymi zegarami i referencyjnym systemem chłodzenia. Pracuje on troszkę ciszej niż we wcześniej testowanych kartach, ale spowodowane to może być raczej błędem pomiarowym niż jakąkolwiek

Firma EVGA podobnie jak wcześniej Asus, Gigabyte i Zotac postanowiła dołączyć do aktualnej czołówki naszego rankingu dostarczając nam do testów „swojego” GeForce GTX 295. Na chwilę obecną ta zbudowana z dwóch rdzeni karta graficzna wyprzedza nieznacznie konkurencyjnego Radeona 4870 X2.

Standardowe taktowanie – standardowa wydajność. Potwierdza to test w zaawansowanej graficzne grze Crysis.

Standardowe taktowanie – standardowa wydajność. Potwierdza to test w zaawansowanej graficzne grze Crysis.

Dlaczego „swojego”? Bowiem EVGA e-GeForce GTX 295 od konkurencji nie odróżnia się niestety niczym. Ma identyczny system chłodzenia, takie same taktowanie, a jedyną rzeczą która uświadamia nam, że to właśnie EVGA znajduje sie w naszym komputerze to naklejka na obudowie karty. Winą za taki stan rzeczy należy obwiniać Nvidię, która zabroniła swoim partnerom jakichkolwiek modyfikacji zegarów taktujących kart graficznych wyposażonych w GeForce GTX 295.

Urządzenia bazujące na procesorze GeForce GTX 295 to obecnie najwydajniejsze karty na rynku.

Urządzenia bazujące na procesorze GeForce GTX 295 to obecnie najwydajniejsze karty na rynku.

Nie dotyczy to na szczęście użytkowników. Dlatego osoby mające ochotę na troszkę zabawy mogą nabyć GTX 295 z blokami wodnymi, bądź kupić i zamontować je samemu. Dzięki takiej modyfikacji układu chłodzenia, karta zyska bardzo dużo, gdyż referencyjne chłodzenie jest zdecydowanie za słabe. W czasie testów zmierzona pirometrem temperatura wynosiła średnio 77°C.

Unreal Tournament III nie jest wcale wymagającą grą. Tu różnice pomiędzy różnymi kartami wyraźnie się zacierają.

Unreal Tournament III nie jest wcale wymagającą grą. Tu różnice pomiędzy różnymi kartami wyraźnie się zacierają.

Również zawartość opakowania testowanego GTX 295 nie jest godna dłuższego opisywania. Jest tam zaledwie jedna przejściówka z DVI na D-Sub oraz dwie przejściówki do zasilania. Dużym plusem EVGA e-GeForce GTX 295 nad wymienioną wcześniej konkurencją jest okres gwarancji. Na swoje produkty firma ta daje aż 10 lat pod warunkiem zarejestrowania produktu na ich stronie.

Aplikacja GPU-Z potwierdza. Produkt EVGA tak jak wszystkie karty z GTX 295 taktowany jest standardowym zegarem.

Aplikacja GPU-Z potwierdza. Produkt EVGA tak jak wszystkie karty z GTX 295 taktowany jest standardowym zegarem.
  • Oceny
    • Łączna 83
    • Wyposażenie i dane techniczne 84
    • Chłodzenie 48
    • Wydajność 83
  • Gwarancja [miesiące] 120
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce GTX 295
  • Liczba jednostek zunifikowanych 240
  • Pamięć [MB] 2*896
  • Wyjście HDMI tak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 576
  • Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] 1242
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 1998
  • Typ pamięci GDDR3
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] bd.
  • Czas dostępu [ns] 0.8
  • Wyjścia
    • DisplayPort brak
    • Wyjście TV (PAL) brak
    • Wyjście TV (HDTV) - component brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 181,22
  • 3DMark Vantage
    • 3DMark Score 15115
    • GPU Score 16751
    • GPU Test 1 50
    • GPU Test 2 48
    • CPU Score 11690
  • 3DMark06
    • 3DMark result 14616
    • SM2.0 Score 5207
    • HDR/SM3.0 Score 7346
    • CPU Score 4211
  • Crysis
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 101.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 87.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 85.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 71.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 70.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 59.0
  • PT Boats: Knights of the Sea
    • 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 53.5
    • 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 52.0
    • 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 50.6
  • World in Conflict
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 93
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 59
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 91
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 58
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 88
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 56
  • Company of Heroes 1.71
    • Wbudowany test wydajności - 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 58.5
    • Wbudowany test wydajności - 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 57.1
    • Wbudowany test wydajności - 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 55.0
  • Enemy Territory: QUAKE WARS
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 114.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 105.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 113.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 96.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 111.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 83.0
  • PCMark05 (1.2.0)
    • no FSAA | aniso 1024x768
      • PCMark 10005
      • CPU 9072
      • Memory 6348
      • Graphics 19151
      • HDD 6004
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 44.0
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 4.0
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 44.1
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 4.1
0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.