HIS Radeon HD 4830 IceQ 4 512MB GDDR3

Testowany przez nas HIS jest kolejną referencyjnie taktowaną kartą graficzną bazującą na układzie Radeon HD 4830. Największą zaletą tego modelu jest zamontowany na nim układ chłodzenia IceQ 4, który zapewnia karcie niską temperaturę pracy, a użytkownikowi brak hałasu z wnętrza obudowy. Niestety jak

Karty graficzne z serii Radeon HD 4830 powstały w celu zapełnienia luki w ofercie pomiędzy układami Radeon HD 4670 oraz Radeon HD 4850, w której do tej pory dobrze zadomowiły sie konkurencyjne GeForce 9800 GT. Karty te zostały oparte na rdzeniu RV770LE, który jest słabszą wersją stosowanego w Radeonach HD 4850/4870 układu RV770. Jedyna różnica tkwi w ilości zunifikowanych jednostek – RV770 ma ich 800, natomiast RV770LE – 640. Niestety dodatkowych jednostek odblokować ich za pomocą softu lub BIOS-u nie można, ponieważ zostały one zablokowane fizycznie na rdzeniu.

Radeon HD 4830 okazuje się nieco wydajniejszy od procesora GeForce 9800GT.

Radeon HD 4830 okazuje się nieco wydajniejszy od procesora GeForce 9800GT.

Testowany przez nas HIS Radeon HD Radeon HD 4830 został wyposażony w 512 MB pamięci GDDR3. Zarówno taktowanie rdzenia jak i pamięci zostało utrzymane na referencyjnym poziomie i wynosi odpowiednio 575 MHz dla GPU oraz 1800 MHz dla pamięci. Bardzo dużą zaletą tego modelu w stosunku do konkurencji jest zastosowanie bardzo wydajnego, a zarazem cichego systemu chłodzenia IceQ 4. Pozwała ono na utrzymanie niskiej temperatury przy prawie niesłyszalnym poziomie hałasu.

W grze Crysis znów układ Nvidii z tyłu, zaś HIS wypadł minimalnie gorzej od Sapphire'a.

W grze Crysis znów układ Nvidii z tyłu, zaś HIS wypadł minimalnie gorzej od Sapphire’a.

Maksymalnie w czasie testu karta generowała 34,7 dB, co stawia ją na pierwszym miejscu wśród testowanych przez nas kart wyposażonych w ten układ graficzny. Kolejną korzyścią płynącą z zastosowania tak wydajnego chłodzenia jest możliwość bezproblemowego podniesienia zegarów do poziomu Radeona HD 4850.

World in Conflict to kolejna gra, która potwierdza przewagę procesora ATI Radeon HD 4830 nad Nvidią.

World in Conflict to kolejna gra, która potwierdza przewagę procesora ATI Radeon HD 4830 nad Nvidią.

HIS Radeon HD 4830 IceQ 4 dzięki swojej cenie znajdzie wiele zastosowań. Sprawdzi się w komputerach typu HTPC, gdzie bez problemu będzie w stanie dekodować obraz przy wykorzystaniu GPU oraz przesyłać 8-mio kanałowy dźwięk do zewnętrznego odbiornika. Karty można też używać również w domowych komputerach przeznaczonych do grania w rozdzielczości 1280×1024, w której Radeon HD 4830 radzi sobie całkiem nieźle nawet przy włączonych dodatkowych efektach.

GPU-Z potwierdza. Kara ma 640 procesorów zunifikowanych. Pozostałych 160 niestety odblokować nie można.

GPU-Z potwierdza. Kara ma 640 procesorów zunifikowanych. Pozostałych 160 niestety odblokować nie można.
  • Oceny
    • Łączna 49
    • Wyposażenie i dane techniczne 58
    • Chłodzenie 82
    • Wydajność 46
  • Gwarancja [miesiące] 24
  • Producent chipsetu ATI
  • Model chipsetu Radeon HD 4830
  • Liczba jednostek zunifikowanych 640
  • Pamięć [MB] 512
  • Wyjście HDMI brak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 575
  • Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] -
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 1800
  • Typ pamięci GDDR3
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 256
  • Czas dostępu [ns] 1.0
  • Wyjścia
    • DisplayPort brak
    • Wyjście TV (PAL) S-Video
    • Wyjście TV (HDTV) - component brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 8,12
  • 3DMark Vantage
    • 3DMark Score 6283
    • GPU Score 5444
    • GPU Test 1 15
    • GPU Test 2 17
    • CPU Score 11682
  • 3DMark06
    • 3DMark result 11556
    • SM2.0 Score 4335
    • HDR/SM3.0 Score 5056
    • CPU Score 4249
  • Crysis
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 36.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 31.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 29.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 24.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 23.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 18.0
  • PT Boats: Knights of the Sea
    • 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 19.4
    • 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 11.5
    • 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 8.6
  • World in Conflict
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 82
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 32
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 75
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 27
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 67
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 25
  • Company of Heroes 1.71
    • Wbudowany test wydajności - 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 50.0
    • Wbudowany test wydajności - 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 43.4
    • Wbudowany test wydajności - 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 38.8
  • Enemy Territory: QUAKE WARS
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 115.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 77.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 93.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 60.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 78.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 51.0
  • PCMark05 (1.2.0)
    • no FSAA | aniso 1024x768
      • PCMark 9406
      • CPU 9071
      • Memory 6229
      • Graphics 16479
      • HDD 5704
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 33.9
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 1.5
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 33.9
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 1.5
1
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.