Leadtek WinFast GTS 250 1024MB GDDR3

Kolejna odsłona karty opartej na rdzeniu G92b, którego używał wcześniej GeForce 9800 GTX+. Podobnie jak i poprzednik posiada takie same taktowania. Do głównych różnic między nimi zaliczyć należy redukcje z dwóch do jednego złączy zasilania 6-pin PEG, krótsze PCB oraz zmieniony system chłodzenia.

Wiele pisze się ostatnio o nowych kartach graficznych wchodzących powoli na rynek. AMD Radeon HD 4890 jest już w zasadzie w zasięgu reki (premiera 2 kwietnia). Słyszy się również o nowych wydajnych kartach GeForce GTX 275, które w sklepach mają pojawiać się mniej więcej w tym samym czasie. Jednak na rynku powoli zaczyna zadomawiać się „nowa” karta GeForce GTS 250.

W tej grze GTS 250 ma dużą przewagę nad 9800 GTX+. Wynika ona głównie z większej pojemności pamięci RAM.

W tej grze GTS 250 ma dużą przewagę nad 9800 GTX+. Wynika ona głównie z większej pojemności pamięci RAM.

Dlaczego właśnie tak zdecydowaliśmy sie napisać „nowa”? Z jednego powodu – jest to lekko zmodyfikowany GeForce 9800 GTX+. Ten model w czasie premiery również nie był żadną nowością, a jedynie nieco poprawionym, przeniesionym do procesu 55 nm układem 9800 GTX. Zarówno GTS 250 jak i GF 9800 GTX+ bazują na układzie G92b. W tej pierwszej zaszły jednak drobne modyfikacje, pozwalające na obniżenie poboru prądu w czasie pracy jak i w spoczynku. Zmienił sie również sposób zasilania karty – GTS 250 wymaga pojedynczego złącza 6-pin PEG, w czasie gdy 9800 GTX+ wymagał ich aż dwóch.

Również 3DMark Vantage skorzystał z dodatkowej pamięci karty. Dzięki temu GTS 250 wyprzedził konkurencyjnego Radeona.

Również 3DMark Vantage skorzystał z dodatkowej pamięci karty. Dzięki temu GTS 250 wyprzedził konkurencyjnego Radeona.

Dużym plusem jest też zmniejszenie długości płytki PCB, przez co częściej ją będzie można spotkać w komputerach HTPC, do których GTX+ nie zawsze się mieścił. Standardem w GTS 250 jest też pamięć o pojemności 1 GB, która we wcześniejszym GeForce była raczej rzadkością. Będą w sprzedaży też wersje karty graficzne z pamięcią 512 MB oraz 2 GB.

World in Conflict także wykazuje dużą przewagę GTS 250 nad 9800 GTX+ i minimalną nad kartą z procesorem ATI.

World in Conflict także wykazuje dużą przewagę GTS 250 nad 9800 GTX+ i minimalną nad kartą z procesorem ATI.

Testowany przez nas jako pierwszy Leadtek WinFast GTS 250 wyposażony był w 1024 MB pamięci GDDR3 o czasie dostępu 0,8 ns. Zarówno taktowanie rdzenia jak i pamięci niczym nie odbiega od referencyjnych zegarów GF 9800 GTX+ i wynosi odpowiednio 738 MHz dla GPU oraz 2200 MHz dla pamięci.

Unreal Tournament III przypieczętował zwycięstwo układu GeForce GTS 250.

Unreal Tournament III przypieczętował zwycięstwo układu GeForce GTS 250.

Cóż zatem przemawia za zakupem GeForce GTS 250 w chwili obecnej? Oprócz cech wymienionych wyżej – niewiele… Do tego dochodzi wręcz kosmiczna cena w dniu premiery, zdecydowanie wyższa od zapowiadanej wcześniej przez Nvidię. Miejmy jednak nadzieję, że spadnie ona niedługo do rozsądnego poziomu.

  • Oceny
    • Łączna 56
    • Wyposażenie i dane techniczne 58
    • Chłodzenie 64
    • Wydajność 54
  • Gwarancja [miesiące] 24
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce GTS 250
  • Liczba jednostek zunifikowanych 128
  • Pamięć [MB] 1024
  • Wyjście HDMI brak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 738
  • Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] 1836
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 2200
  • Typ pamięci GDDR3
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 256
  • Czas dostępu [ns] 0.8
  • Wyjścia
    • DisplayPort brak
    • Wyjście TV (PAL) S-Video
    • Wyjście TV (HDTV) - component brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 182,08
  • 3DMark Vantage
    • 3DMark Score 7353
    • GPU Score 6540
    • GPU Test 1 20
    • GPU Test 2 18
    • CPU Score 11728
  • 3DMark06
    • 3DMark result 13333
    • SM2.0 Score 5240
    • HDR/SM3.0 Score 5950
    • CPU Score 4215
  • Crysis
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 46.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 36.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 37.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 28.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 29.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 23.0
  • PT Boats: Knights of the Sea
    • 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 36.0
    • 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 29.4
    • 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 24.6
  • World in Conflict
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 92
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 38
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 88
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 33
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 80
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 28
  • Company of Heroes 1.71
    • Wbudowany test wydajności - 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 52.1
    • Wbudowany test wydajności - 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 40.8
    • Wbudowany test wydajności - 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 35.2
  • Enemy Territory: QUAKE WARS
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 116.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 65.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 98.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 52.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 80.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 41.0
  • PCMark05 (1.2.0)
    • no FSAA | aniso 1024x768
      • PCMark 9807
      • CPU 9069
      • Memory 6345
      • Graphics 19280
      • HDD 5910
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 37.5
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 2.1
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 46.0
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 4.6
0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.