
Polski rynek reklamy internetowej wart miliard złotych
1 miliard złotych – tyle jest wart polski rynek internetowy według szacunków Google'a. Ponformował o tym Nikesh Arora, prezes tego koncernu na rynek EMEA.
Nikesh Arora, który w Google pełni funkcję prezesa na rynek Europy, Środkowego Wschodu i Afryki, powiedział, że polski rynek internetu jest bardzo interesujący i ma duży potencjał. – Z blisko 40 milionami mieszkańców, ok. 50-procentową penetracją internetu, rynkiem reklamowym wartym ponad 7 mld zł i rynkiem reklamy internetowej wartym ok. 1 mld zł, Polska jest bardzo atrakcyjnym rynkiem – powiedział. Arora dodał, że na świecie dostęp do internetu ma 1,4 mld osób.
Arora zaznaczył też, że w Polsce jest dużo firm, które nie mają dostępu do sieci. Zdaniem prezesa, to nasz kolejny atut. – Długoterminowe oczekiwania co do tego rynku są nawet wyższe niż względem innych rynków, które być może są bardziej nasycone – dodał.
0