
Wojna 2.0. Portale społecznościowe walczą o użytkowników
W prostocie siła – tak można w skrócie opisać receptę na sukces Twittera. Prosty interfejs, i podstawowe funkcjonalności, to główne cechy, jakie przyciągnęły do Twittera, nawet obecnego prezydenta USA, Baracka Obamę. W samej tylko Wielkiej Brytanii w ciągu roku przybyło 1,78 miliona nowych Twitterowiczów.
Wzrost odnotował też popkulturowy MySpace – w Stanach Zjednoczonych wciąż jest najważniejszym portalem społecznościowym. Jednak ilość użytkowników to nie wszystko – jednoprocentowy przyrost użytkowników „majlansu” w skali roku wydaje się śmieszny w porównaniu do 116-procentowego (!) wzrostu liczby amerykańskich użytkowników Facebooka w tym samym okresie czasu. Pojedynek portali Web 2.0 trwa! W Polsce bez wątpliwości wciąż wygrywa Nasza-klasa.pl. Także wśród czytelników CHIP-a Online.