Garść nowości od Nintendo

Przemawiając na Game Developers Conference (GDC) w San Francisco  dyrektor Nintendo, Satoru Iwata, ujawnił fanom gier wideo wiele niespodzianek, a branży deweloperskiej wskazał zwiększone możliwości rozwoju. Zapowiedział nowe rozwiązanie odnośnie pamięci stacjonarnej konsoli Nintendo Wii oraz przedstawił pierwsze informacje odniośnie nowej gry na Nintendo DS z serii The Legend of Zelda.
Będzie nowa odsłona kultowej już Zeldy!
Będzie nowa odsłona kultowej już Zeldy!

Iwata powiedział, iż twórcy gier mają teraz nieograniczone możliwości, gdyż liczba sprzeda-nych na całym świecie konsol Wii przekroczyła 50 mln sztuk, a konsol Nintendo DS 100 mln. Dodał, że “to w ich gestii leży wymyślenie rze-czy, z którymi gracze jeszcze nigdy się nie spotkali, i których nawet sobie nie wyobrażali”. Iwata zaprezentował poza tym nowatorskie gry, z których częścią można było zapoznać się na stoisku Nintendo.

Satoru Iwata uchylił uczestnikom konferen-cji rąbka tajemnicy odnośnie aplikacji i przyszłych gier Nintendo DSiWare, takich jak np.: Moving Memo (tytuł roboczy) i Wario Ware. Snapped! Moving Memo (tytuł roboczy) umożliwia graczom stworzenie na podstawie własnych pomysłów cyfrowego flipbook ́u. Wario Ware: Snapped! umożliwia oryginalną  rozrywkę wykorzystując funkcje aparatu fotograficznego.W showroom ́ie konferencji uczestnicy mogli osobiście zapoznać się z niektórymi, wkrótce dostępnymi aplikacjami i grami DsiWare: PYORO i Art Style.

Gry na Nintendo DS- i Nintendo DSi

Zaprezentowany przez Satoru Iwatatytuł The Legend of Zelda: Spirit Tracks, najnowsza odsłona pełnej przygód tej znanej i lubianej serii wykorzysta strerowanie przy pomocy touchscreen ́u, bazujące na rozwiązaniach z Phantom Hourglass. Zachwyci to zapewne starych fanów Zeldy i jednocześnie umożliwi łatwy start początkującym graczom. Fabuła tej przygodowej gry opiera się na podróży lokomotywą po całym świecie, w trakcie której gracz wciela się w jedną z postaci:  Linka lub Phantoma, po to by zwiedzić labirynty, rozwiązać zagadki i wykorzystać odpowiednio nowe narzędzia pomocnicze.

Nowości dla Wii

Ponieważ katalog gier WiiWare i Virtual Console stale się powiększa, użytkownicy konsoli Wii zwrócili się do Nintendo z prośbą o udostępnienie prostej w obsłudze pamięci o zwiększonej objętości. Od dzisiaj gry, jak również kanały Wii pobrane na konsolę mogą być zapisywane nie tylko na SD Memory Card, ale także na High Capacity SD Card. Ten, kto zapragnie ko-rzystać z zapisanych w ten sposób gier i kanałów, może wybrać je z menu SD, prze-nieść do menu Wii i rozpocząć grę. Wewnętrzna pamięć konsoli Wii musi w tym przypadku dysponować odpowiednią objętością. Aby wygenerować odpowiednie miejsce w pamięci, można przenieść stare gry z menu Wii na kartę SD. Funkcję tę oferuje  nowa wersja menu Wii, dostępna dla użytkowników Wii już od dzisiaj, o ile dokonali aktualizacji systemu.

Zwiększona objętość pamięci ucieszy wielu graczy, gdyż z dniem dzisiejszym katalog gier na Virtual Console poszerzony został o liczne  klasyki wydane przez współpracujących z Nintendo wydawcami w tym STARFORCE wydane przez Tecmo Ltd. oraz Mappy, Gaplus i Tower of Druaga wydane przez Namco Bandai Games Inc.

Aby podkreślić możliwości jakie otwierają się przed twórcami gier Iwata przedstawił grę Rock N’ Roll Climber, którą można pobrać z bazy tytułów WiiWare. Dzięki integracji Balance Board, gracz ma możliwość wcielenia się w rolę alpinisty. Ta bardzo realna symulacja górskiej wspinaczki wydana została przez Vitei.