Zotac GeForce GTS 250 AMP! Edition 1024MB GDDR3

Zotac zaprezentował swoją nową kartę graficzną bazującą na niedawno prezentowanym układzie GeForce GTS 250. To, co odróżnia ją od pozostałych kart bazujących na tym układzie to zdecydowanie podniesione taktowanie wszystkich komponentów, dzięki którym karta zyskuje średnio 6% przewagę nad

Niedawno w naszym rankingu pojawiły się pierwsze referencyjne karty graficzne bazujące na układzie GeForce GTS 250. Nie różniły się one miedzy sobą niczym pod względem wydajności. Jedyną różnicę w ocenie stanowiła jedynie zawartość opakowań danego produktu. Po dość krótkim czasie do sklepów zaczęły trafiać wykorzystujące ten sam chipset produkty taktowane wyższym zegarem. Jedną z nich jest trafiająca do naszego rankingu karta Zotac GeForce GTS 250 AMP! Edition.

W grze Crysis podkręcony Zotac osiągnął takie same wyniki, jak zwykły GTS 250 i podkręcony 4850.

W grze Crysis podkręcony Zotac osiągnął takie same wyniki, jak zwykły GTS 250 i podkręcony 4850.

Urządzenie zostało wyposażone w 1024 MB pamięci GDDR3 o dość krótkim czasie dostępu. Zegar został podniesiony ze standardowego poziomu 2200 MHz do 2300 MHz. Również zegar układów cieniujących wzrósł z 1836 MHz aż do 1890 MHz. Najmniej w całej tej przemianie zyskał rdzeń karty, którego taktowanie wzrosło zaledwie o 2 MHz względem referencyjnych produktów. Jak już przyzwyczaiła nas firma Zotac, układy chłodzenia stosowane w ich produktach najczęściej nie różnią się niczym, prócz naklejki, od tych sugerowanych przez Nvidię. Tak jest i w tym wypadku. GTS 250 AMP! Edition w trybie 2D pracuje dość cicho, natomiast wraz ze wzrostem temperatury w trybie 3D układ zaczyna hałasować dość znacznie. Maksymalnie w czasie pomiaru w komorze karta ta generowała 44,2 dB.

Unreal Tournament III pokazuje delikatną przewagę podkręconego GTS 250 nad standardowym.

Unreal Tournament III pokazuje delikatną przewagę podkręconego GTS 250 nad standardowym.

Karta dzięki podniesionemu taktowaniu plasuje się dość wysoko w naszym rankingu. O około 6% wyprzedza referencyjnie taktowanego GeForce GTS 250 i Zotac wydajnością zbliżył się do kart Radeon HD 4850 z 512 MB pamięci.

3DMark Vantage również dostrzegł podniesione taktowanie. Jednak różnica nie jest duża.

3DMark Vantage również dostrzegł podniesione taktowanie. Jednak różnica nie jest duża.

Oprócz samej karty uwagę przykuwa również naklejka informująca, że w opakowaniu znajdziemy grę strategiczna autorstwa One Small World: XIII Century: Death or Glory. Nie jest ona nowością na rynku, natomiast potrafi nadal zapewnić wiele godzin wciągającej rozgrywki. Standardem u tego producenta jest już pięć lat gwarancji na produkty.

Aplikacja GPU-Z pokazuje wszystkie najważniejsze dane techniczne karty Zotac.

Aplikacja GPU-Z pokazuje wszystkie najważniejsze dane techniczne karty Zotac.
  • Oceny
    • Łączna 58
    • Wyposażenie i dane techniczne 81
    • Chłodzenie 76
    • Wydajność 55
  • Gwarancja [miesiące] 60
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce GTS 250
  • Liczba jednostek zunifikowanych 128
  • Pamięć [MB] 1024
  • Wyjście HDMI brak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 750
  • Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] 1890
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 2300
  • Typ pamięci GDDR3
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 256
  • Czas dostępu [ns] 0.8
  • Wyjścia
    • DisplayPort brak
    • Wyjście TV (PAL) S-Video
    • Wyjście TV (HDTV) - component brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 182,5
  • 3DMark Vantage
    • 3DMark Score 7629
    • GPU Score 6833
    • GPU Test 1 21
    • GPU Test 2 19
    • CPU Score 11723
  • 3DMark06
    • 3DMark result 14229
    • SM2.0 Score 6054
    • HDR/SM3.0 Score 6064
    • CPU Score 4235
  • Crysis
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 48.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 38.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 38.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 30.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 31.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 23.0
  • PT Boats: Knights of the Sea
    • 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 37.9
    • 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 30.8
    • 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 25.7
  • World in Conflict
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 94
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 40
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 89
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 34
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 82
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 29
  • Company of Heroes 1.71
    • Wbudowany test wydajności - 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 53.4
    • Wbudowany test wydajności - 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 43.2
    • Wbudowany test wydajności - 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 36.0
  • Enemy Territory: QUAKE WARS
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 117.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 68.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 101.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 54.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 84.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 43.0
  • PCMark05 (1.2.0)
    • no FSAA | aniso 1024x768
      • PCMark 9897
      • CPU 9056
      • Memory 6335
      • Graphics 19765
      • HDD 5810
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 35.1
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 1.7
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 43.6
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 4.2
0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.