Gigabyte GeForce GTX 275 896MB GDDR3

Karty graficzne GTX 275 miały być odpowiedzią nVidii na nadchodzącego Radeona HD 4890 i bardzo dobrze się w tej roli sprawdzają. Przy niewiele wyższej cenie oferują bardzo atrakcyjną wydajność dodatkowo pozwalając na dość spore podkręcanie. Niestety w opakowaniu z tą wersją karty nie znajdziecie

Mimo że kary graficzne wyposażone w chipset GTX 275 swoją premierę miały już jakiś czas temu, to dopiero teraz zaczynają być one szeroko dostępne w rodzimych sklepach internetowych. W naszym zestawieniu znajduje się już podkręcona karta wyposażona w ten układ, natomiast korzystając z okazji postanowiliśmy przetestować referencyjną konstrukcję. W tym celu wybraliśmy produkt firmy Gigabyte.

W grze Crysis, GeForce GTX 275 radzi sobie lepiej od Radeona HD 4890.

W grze Crysis, GeForce GTX 275 radzi sobie lepiej od Radeona HD 4890.

GeForce GTX 275 zbudowany został w oparciu o 55 nm proces technologiczny, podobnie jak wydajniejszy GeForce GTX 285. Ma tyle samo, bo 240 jednostek zunifikowanych.  Konfiguracja pamięci została zapożyczona z innej karty graficznej, GTX 260. Oznacza to tyle, że referencyjne GTX 275 będą wyposażone w 896 MB GDDR3 pracujących na 448-bitowej szynie danych. Testowana karta ma dość wysokie taktowanie (w stosunku do GTX 260) czyniące z niej naprawdę groźnego przeciwnika dla GeForce GTX 285. Szczególnie, jeżeli porównamy stosunek wydajności do ceny, jaką przyjdzie nam za obie karty zapłacić.

W Unreal Tournament III sytuacja jest podobna. Wydajniejszy jest tylko podkręcony 275 oraz 285.

W Unreal Tournament III sytuacja jest podobna. Wydajniejszy jest tylko podkręcony 275 oraz 285.

Gigabyte GeForce GTX 275, jak już wcześniej wspominaliśmy, jest konstrukcją w pełni referencyjną. Rdzeń pracuje z częstotliwością 633 MHz natomiast pamięci taktowane są zegarem 2400 MHz. Również system chłodzenia pozostał niezmieniony. Pracuje on cicho zarówno w trybie 2D jak i w czasie grania, ale powoduje dosyć znaczne nagrzewanie się urządzenia.

Wynik 3DMark Vantage nie różni się od pozostałych. Nvidia wyraźnie wydajniejsza od ATI.

Wynik 3DMark Vantage nie różni się od pozostałych. Nvidia wyraźnie wydajniejsza od ATI.

Karty wyposażone w chipset GeFoce GTX 275 powstały, aby konkurować z Radeonami HD 4890 i trzeba powiedzieć, że idealnie sie w tej roli sprawdzają. Testowany przez nas Gigabyte śmiało nawiązywał walkę z referencyjnym Radeonem i w większości testów minimalnie go wyprzedzał. Również cena obu kart jest do siebie zbliżona.

Aplikacja GPU-Z podaje wszystkie ważne informacje dotyczące testowanej karty graficznej.

Aplikacja GPU-Z podaje wszystkie ważne informacje dotyczące testowanej karty graficznej.

Wyposażenie, z jakim dostaniemy testowaną kartę jest dosyć skromne. W pudełku znajdziemy jedną przejściówkę z DVI na D-Sub oraz przejściówki do zasilania. Producent niestety nie umieścił w opakowaniu żadnych gier czy oprogramowania użytkowego.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 73
    • Wyposażenie i dane techniczne 73
    • Chłodzenie 67
    • Wydajność 72
  • Gwarancja [miesiące] 36
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce GTX 275
  • Liczba jednostek zunifikowanych 240
  • Pamięć [MB] 896
  • Wyjście HDMI brak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 633
  • Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] 1404
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 2400
  • Typ pamięci GDDR3
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 448
  • Czas dostępu [ns] 0.8
  • Wyjścia
    • DisplayPort brak
    • Wyjście TV (PAL) S-Video
    • Wyjście TV (HDTV) - component brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 182,5
  • 3DMark Vantage
    • 3DMark Score 11332
    • GPU Score 11163
    • GPU Test 1 34
    • GPU Test 2 32
    • CPU Score 11872
  • 3DMark06
    • 3DMark result 14447
    • SM2.0 Score 5208
    • HDR/SM3.0 Score 7149
    • CPU Score 4228
  • Crysis
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 65.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 56.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 54.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 45.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 44.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 36.0
  • PT Boats: Knights of the Sea
    • 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 51.5
    • 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 47.8
    • 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 40.6
  • World in Conflict
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 95
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 53
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 93
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 49
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 90
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 45
  • Company of Heroes 1.71
    • Wbudowany test wydajności - 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 59.7
    • Wbudowany test wydajności - 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 58.6
    • Wbudowany test wydajności - 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 56.6
  • Enemy Territory: QUAKE WARS
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 124.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 93.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 121.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 79.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 115.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 65.0
  • PCMark05 (1.2.0)
    • no FSAA | aniso 1024x768
      • PCMark 10264
      • CPU 9078
      • Memory 6337
      • Graphics 20847
      • HDD 5452
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 41.2
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 2.6
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 41.4
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 2.7
1
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.