Gigabyte Radeon HD 4870 1024MB GDDR5

Gigabyte zaprezentował bardzo ciekawy model karty w której wykorzystany został referencyjnie taktowany układ Radeon HD 4870. To, co zwraca uwagę na tą kartę, to bardzo bogaty zestaw wyjść na tylnym panelu. Znajdziemy tu oprócz standardowo używanego DVI zarówno złącze HDMI jak i DisplayPort. Również

Pod względem wykonania karty graficzne można podzielić na dwie kategorie. Pierwszą z nich będą stanowiły układy referencyjne. Są one wyposażone w zalecany przed producenta GPU system chłodzenia, a karta pracuje ze standardowym taktowaniem. Zazwyczaj pojawiają się one zaraz po premierze i utrzymują w ofertach sklepowych do czasu pojawienia się drugiej kategorii kart. Należą do niej produkty przeprojektowane, ze zmienionymi systemami chłodzenia oraz zazwyczaj dość znacząco podkręcone. Produkt Gigabyte, który dotarł do naszych testów łączył w sobie po trosze z każdej z tych grup.

W teście 3DMark Vantage karta Gigabyte przegrywa z podkręconymi urządzeniami Asusa i Gainwarda.

W teście 3DMark Vantage karta Gigabyte przegrywa z podkręconymi urządzeniami Asusa i Gainwarda.

Po rozpakowaniu Gigabyte Radeon HD 4870 (GV-R487D5-1GD) naszym oczom ukazuje się stosowany od dłuższego czasu w produktach tej firmy układ chłodzenia firmy Zalman. Duży radiator oraz wydajny wentylator bez problemu radzą sobie ze schłodzeniem rdzenia karty nawet w czasie testów, utrzymując średnią temperaturę na poziomie 67°C.

W grze Crysis niepodkręcona karta firmy Gigabyte o dziwo wychodzi na prowadzenie.

W grze Crysis niepodkręcona karta firmy Gigabyte o dziwo wychodzi na prowadzenie.

Niestety użycie Zalmana VF830 oprócz zdecydowanego obniżenia temperatury względem referencyjnego systemu chłodzenia niesie ze sobą również sporą wadę. Jest nią głośna praca. Brak możliwości zarządzania obrotami w zależności od temperatury pracy rdzenia powoduje, że w czasie pracy komputera będziemy narażeni na hałas poziomu około 48,5 dB niezależnie od tego czy będziemy grali w wymagające graficznie gry, czy też będziemy pisali pismo w Wordzie. Firma Gigabyte nie zadbała również o odprowadzenie ciepła z kości pamięci umieszczając na nich radiatory.

W aplikacji Unreal Tournament III wyniki są przewidywalne. Gigabyte minimalnie za Asusem i Gainwardem.

W aplikacji Unreal Tournament III wyniki są przewidywalne. Gigabyte minimalnie za Asusem i Gainwardem.

Wydajność karty jest na poziomie referencyjnych Radeonów HD 4870. Mimo zastosowania wydajniejszego chłodzenia firma Gigabyte nie zdecydowała się na podkręcenie swojego produktu pozostawiając jego zegary ze standardowymi częstotliwościami 750 MHz dla rdzenia, oraz 3600 MHz dla pamięci.

Aplikacja GPU-Z podaje najważniejsze informacje na temat testowanej karty graficznej.

Aplikacja GPU-Z podaje najważniejsze informacje na temat testowanej karty graficznej.

Dużym plusem Gigabyte Radeon HD 4870 (GV-R487D5-1GD) jest bardzo duża liczba wyjść na tylnym panelu. Znajdziemy tu oprócz stosowanego wszędzie złącza DVI również HDMI oraz DisplayPort. Do pełni szczęścia zabrakło jedynie analogowego D-Sub, ale przejściówkę do niego znajdziemy w opakowaniu z kartą.

Grzegorz Glonek
  • Oceny
    • Łączna 65
    • Wyposażenie i dane techniczne 86
    • Chłodzenie 26
    • Wydajność 65
  • Gwarancja [miesiące] 36
  • Producent chipsetu ATI
  • Model chipsetu Radeon HD 4870
  • Liczba jednostek zunifikowanych 800
  • Pamięć [MB] 1024
  • Wyjście HDMI tak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 750
  • Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] -
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 3600
  • Typ pamięci GDDR5
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 256
  • Czas dostępu [ns] 0.5
  • Wyjścia
    • DisplayPort tak
    • Wyjście TV (PAL) brak
    • Wyjście TV (HDTV) - component brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 9,2
  • 3DMark Vantage
    • 3DMark Score 9262
    • GPU Score 8640
    • GPU Test 1 25
    • GPU Test 2 26
    • CPU Score 11815
  • 3DMark06
    • 3DMark result 14354
    • SM2.0 Score 5575
    • HDR/SM3.0 Score 6630
    • CPU Score 4302
  • Crysis
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 55.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 48.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 44.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 38.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 36.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 31.0
  • PT Boats: Knights of the Sea
    • 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 40.9
    • 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 35.3
    • 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 32.9
  • World in Conflict
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 84
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 45
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 82
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 40
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 79
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 37
  • Company of Heroes 1.71
    • Wbudowany test wydajności - 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 56.1
    • Wbudowany test wydajności - 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 53.1
    • Wbudowany test wydajności - 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 49.2
  • Enemy Territory: QUAKE WARS
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 152.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 110.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 125.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 88.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 106.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 75.0
  • PCMark05 (1.2.0)
    • no FSAA | aniso 1024x768
      • PCMark 10140
      • CPU 9075
      • Memory 6340
      • Graphics 20672
      • HDD 5923
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 48.0
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 6.0
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 48.3
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 6.1
1
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.