Sheila znalazła tylko jednego MacBooka Pro w cenie poniżej 2000 dolarów

Marketingowy strzał w dziesiątke Microsoftu

Laptop Hunters

Laptop Hunters, kampania reklamowa Microsoftu, która nie tylko promowała systemy Windows, ale i wyszydzała stosunek jakości do ceny u Apple’a, okazała się wielkim sukcesem. Dzięki niej ludzie coraz sceptyczniej patrzą na produkty z nadgryzionym jabłkiem, kwestionując ich elitarność, która miała uzasadniać wysokie ceny.

Jak informuje firma analityczna YouGov w ostatnich tygodniach wskaźnik prowadzonego przez nią indeksu BrandIndex spadł w przypadku Apple bardzo mocno. Jeszcze w połowie marca po wypuszczeniu na rynek nowego iMac’a i Mac’a mini Apple cieszyło się wskaźnikiem bliskim 70.0 (skala od -100 do 100), tymczasem po serii spotów przygotowanych przez Microsoft spadł on do aktualnego poziomu 12.4. Microsoft natomiast w lutym oceniany był niemal zupełnie obojętnie (wskaźnik bliski zeru). Dzięki agresywnej kampanii, zwracającej uwagę przede wszystkim na rozsądną cenę komputerów PC zdołał on osiągnąć wynik 46.2.