Microsoft Zune Pass versus Apple iTunes, czyli kolejne starcie komputerowych gigantów

„Zapełnienie 120 GB iPoda kosztuje $30 tysięcy” mówi nowa reklama Microsoftu

Po tym jak Microsoft dyskredytował MacBooki w reklamach z cyklu Laptop Hunters, teraz przyszła pora na kompromitację iPoda, którego zapełnienie muzyką ma kosztować 30 tysięcy dolarów.

Microsoft nie zwalnia tempa w marketingowej walce z Apple’em i trzeba przyznać, że do tej pory raczej wygrywa. Nowa reklama nie atakuje już cen MacBooków, ale przywołuje kwotę jaką trzeba wydać w iTunes, aby zapełnić materiałami 120-gigabajtowego iPoda.

Mianowicie, według Wes’a Moss’a – biegłego planisty finansowego – ta kwota wynosi ni mniej, ni więcej jak 30 tysięcy dolarów, czyli dość wygórowana cena dla przeciętnego Kowalskiego. Tutaj pojawia się Zune Pass – usługa firmy Microsoft do pobierania nieograniczonej ilości muzyki – z której korzystanie, kosztuje 14,99 dolarów miesięcznie.

Konkludując, Moss stwierdza, że iTunes kosztuje sporo, a Zune Pass niewiele, jednak porównanie to nie jest do końca sprawiedliwe. Z tego pierwszego ludzie mogą kupować muzykę na własność, podczas gdy Zune Pass umożliwia pobranie i odtwarzanie utworów tak długo, jak abonament jest opłacany.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.