Asus ENGTX260 MATRIX 896MB GDDR3

ENGTX260 MATRIX to kolejny ciekawy produkt firmy Asus. Po wcześniejszym sukcesie kart Radeon HD 4850 oraz Radeon HD 4870 z tej serii przyszedł czas na produkt ze stajni nVidii. Wraz z kartą do dyspozycji dostajemy program iTracker który umożliwia nam kontrolowanie wszystkich możliwych ustawień

Potężne dwurdzeniowe układy ATI i Nvidii potrafią pochłonąć nawet 300 W energii, ale oferują w zamian za to najwyższą wydajność. Czy da się jednak kupić kartę oszczędną i wydajną zarazem? Asus znalazł sposób na ograniczenie zapotrzebowania na prąd wydajnych układów prezentując jakiś czas temu serię Matrix. Na początku znajdował się w niej średnio wydajny EN9600 GT, następnie premiery swoje miały zdecydowanie szybsze GeForce 9800 GT, Radeon HD 4850, a niedawno nawet Radeon HD 4870.

Asusowi z serii Matrix nie straszny nawet podkręcony GeForce GTX 260 firmy Zotac.

Asusowi z serii Matrix nie straszny nawet podkręcony GeForce GTX 260 firmy Zotac.

Do tego grona firma Asus postanowiła dołączyć model GeForce GTX 260. Wszystkie te karty charakteryzują się maksymalną energooszczędnością, cichą pracą w spoczynku oraz maksymalną wydajnością w czasie grania. Aby było to możliwe w kartach tych zostały wykorzystane trzy rzeczy. Pierwszą z nich jest Hybrid Cooler+. To wydajny system chłodzenia zapewniający niskie temperatury w trybie 3D oraz pasywną pracę układu w trybie 2D.

Wyniki Unreal Tournament III świadczą o czymś innym. Tu karta Zotaca jest górą.

Wyniki Unreal Tournament III świadczą o czymś innym. Tu karta Zotaca jest górą.

Kolejnym elementem jest Super Hybrid Engine kontrolujący kartę przy pomocy dwóch układów elektronicznych. Pierwszy z nich pozwala na kontrolowanie napięcia GPU oraz kości pamięci. Drugi odpowiada za monitorowanie temperatury pracy GPU i pamięci, napięć oraz obciążenia. Trzecim – najważniejszym składnikiem jest oprogramowanie sterujące – iTracker. Pozwala ono na monitoring oraz konfigurację karty.

Wyniki uzyskane w 3DMark Vantage potwierdzają wyższość Asusa nad innymi kartami.

Wyniki uzyskane w 3DMark Vantage potwierdzają wyższość Asusa nad innymi kartami.

Aplikacja ona standardowo cztery profile, z których najefektywniejszym według nas jest „Optimized”. Po jego uruchomieniu karta automatycznie będzie zwiększała napięcia, przyspieszała taktowania oraz włączała system chłodzenia w momencie odpalenia aplikacji 3D. Analogiczne program obniża je w momencie przejścia do trybu 2D. Istnieje również możliwość utworzenia własnego profilu i jego konfiguracja według naszych upodobań.

Aplikacja GPU-Z podaje wszystkie najważniejsze informacje związane z kartą graficzną.

Aplikacja GPU-Z podaje wszystkie najważniejsze informacje związane z kartą graficzną.

Asus ENGTX260 Matrix jest skierowana głównie dla osób czerpiących frajdę z wyciskania kolejnych MHz z karty bez konieczności dodatkowego stosowania sprzętowych modyfikacji. Dzięki pasywnemu trybowi pracy w mniej wymagających aplikacjach – po godzinach zmagań w grach – będziemy mogli usiąść i bez zbędnego hałasu obejrzeć film. Również cena karty jest atrakcyjna. Za tą wersję urządzenia zapłacimy średnio 40 zł więcej niż za referencyjne konstrukcje wykorzystujące układ GeForce GTX 260.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 72
    • Wyposażenie i dane techniczne 75
    • Chłodzenie 89
    • Wydajność 70
  • Gwarancja [miesiące] 36
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce GTX 260
  • Liczba jednostek zunifikowanych 216
  • Pamięć [MB] 896
  • Wyjście HDMI brak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 576
  • Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] 1242
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 1998
  • Typ pamięci GDDR3
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 448
  • Czas dostępu [ns] 1.0
  • Wyjścia
    • DisplayPort brak
    • Wyjście TV (PAL) S-Video
    • Wyjście TV (HDTV) - component brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 186,18
  • 3DMark Vantage
    • 3DMark Score 10384
    • GPU Score 9602
    • GPU Test 1 29
    • GPU Test 2 27
    • CPU Score 13737
  • 3DMark06
    • 3DMark result 16030
    • SM2.0 Score 6281
    • HDR/SM3.0 Score 7291
    • CPU Score 4886
  • Crysis
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 55.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 47.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 45.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 38.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 37.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 31.0
  • PT Boats: Knights of the Sea
    • 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 53.5
    • 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 44.9
    • 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 36.8
  • World in Conflict
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 102
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 50
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 97
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 46
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 91
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 41
  • Company of Heroes 1.71
    • Wbudowany test wydajności - 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 56.9
    • Wbudowany test wydajności - 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 53.5
    • Wbudowany test wydajności - 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 49.3
  • Enemy Territory: QUAKE WARS
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 137.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 103.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 132.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 86.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 117.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 71.0
  • PCMark05 (1.2.0)
    • no FSAA | aniso 1024x768
      • PCMark 11325
      • CPU 10823
      • Memory 7085
      • Graphics 20545
      • HDD 5864
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 0.0
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 0.0
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 46.4
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 4.4
0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.