TwinTech GeForce 9800GTX+ TwinTurbo XT

TwinTech GeForce 9800GTX+ TwinTurbo XT to podkręcona karta graficzna. Jej dużym atutem jest system chłodzenia, który utrzymuje rdzeń karty w niskiej temperaturze generując przy tym zaledwie 32 dB hałasu. Niestety chipset GeForce 9800 GTX+ w chwili obecnej do najwydajniejszych nie należy. Lepiej

Mimo, że karty wykorzystujące chipset GeForce 9800 GTX+ nie są nowością, to ciągle znajdują się w ofertach sklepów internetowych. W naszym zestawieniu prezentujemy dziś dość specyficznie wyglądający model karty TwinTech wyposażony we wspomniany GPU.

Crysis to wciąż bardzo wymagająca gra, świadczą o tym wyniki w rozdzielczości 1920×1200.

Crysis to wciąż bardzo wymagająca gra, świadczą o tym wyniki w rozdzielczości 1920×1200.

GeForce 9800 GTX+ miał być odpowiedzią Nvidia wchodzące do sprzedaży Radeony HD 4850. Znajdujący się w nich rdzeń G92b wyprodukowany został w 55-nanometrowym procesie technologicznym, dzięki czemu znacznie obniżył się pobór prądu oraz wydzielane przez kartę ciepło. Pozwoliło to na dodatkowe podniesienie taktowania rdzenia oraz jednostek cieniujących. W GeForce 9800 GTX+ procesor standardowo pracował z częstotliwością 738 MHz, zaś shadery były taktowane zegarem 1836 MHz.

3DMark Vantage wykazuje, że podkręcony GeForce 9800 GTX+ jest szybszy od nowszych układów.

3DMark Vantage wykazuje, że podkręcony GeForce 9800 GTX+ jest szybszy od nowszych układów.

TwinTech GeForce 9800GTX+ został oznaczony symbolem TwinTurbo XT. Oznacza ono, że karta ma wydajny system chłodzenia, a jej taktowanie jest dodatkowo podniesione przez producenta. Rdzeń w tym modelu pracuje o 12 MHz szybciej niż w referencyjnych rozwiązaniach osiągając częstotliwość 750 MHz. Podobnie sytuacja wygląda z jednostkami cieniującymi. Tutaj różnica jest większa i wynosi 39 MHz w stosunku do standardowego 9800 GTX+.

W UT3 również jest nieźle, karta z układem GeForce 9800 GTX+ wyprzedziła całą konkurencję.

W UT3 również jest nieźle, karta z układem GeForce 9800 GTX+ wyprzedziła całą konkurencję.

Różnice w taktowaniu pozwoliły na uzyskanie wydajności wyższej średnio o 4-5% w porównaniu z kartami niepodkręcanymi. Na uwagę w TwinTechu zasługuje system chłodzenia. Został zbudowany przy wykorzystaniu dużego aluminiowego radiatora z rurkami heatpipe, które są chłodzone przez dwa wentylatory. Konstrukcja ta pozwoliła na pracę karty w średniej temperaturze 67°C przy hałasie na poziomie 32,5 dB.

Dzięki GPU-Z (do pobrania z download.chip.eu) można sprawdzić parametry techniczne karty.

Dzięki GPU-Z (do pobrania z download.chip.eu) można sprawdzić parametry techniczne karty.

Cicha praca karty, fabrycznie podniesione taktowania oraz atrakcyjna cena mogłyby stanowić mocne atuty TwinTecha GeForce 9800GTX+ TwinTurbo XT. Jednak w obecnej chwili zdecydowanie lepiej zainteresować się tańszymi i porównywalnymi wydajnościowo kartami z rodziny Radeon HD 4770 bądź GeForce GTS 250.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 57
    • Wyposażenie i dane techniczne 56
    • Chłodzenie 92
    • Wydajność 54
  • Gwarancja [miesiące] 24
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce 9800 GTX+
  • Liczba jednostek zunifikowanych 128
  • Pamięć [MB] 512
  • Wyjście HDMI brak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 750
  • Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] 1875
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 2300
  • Typ pamięci GDDR3
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 256
  • Czas dostępu [ns] 0.8
  • Wyjścia
    • DisplayPort brak
    • Wyjście TV (PAL) S-Video
    • Wyjście TV (HDTV) - component brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 182,06
  • 3DMark Vantage
    • 3DMark Score 7727
    • GPU Score 6948
    • GPU Test 1 21
    • GPU Test 2 20
    • CPU Score 11645
  • 3DMark06
    • 3DMark result 14014
    • SM2.0 Score 5489
    • HDR/SM3.0 Score 6409
    • CPU Score 4223
  • Crysis
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 48.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 38.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 38.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 29.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 31.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 21.0
  • PT Boats: Knights of the Sea
    • 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 36.9
    • 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 25.7
    • 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 8.9
  • World in Conflict
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 94
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 40
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 88
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 34
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 82
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 29
  • Company of Heroes 1.71
    • Wbudowany test wydajności - 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 52.7
    • Wbudowany test wydajności - 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 41.0
    • Wbudowany test wydajności - 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 33.3
  • Enemy Territory: QUAKE WARS
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 119.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 69.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 103.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 54.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 84.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 44.0
  • PCMark05 (1.2.0)
    • no FSAA | aniso 1024x768
      • PCMark 9612
      • CPU 9013
      • Memory 6341
      • Graphics 19758
      • HDD 5768
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 27.0
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 0.5
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 31.3
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 1.3
1
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.