Mimo, że karty wykorzystujące chipset GeForce 9800 GTX+ nie są nowością, to ciągle znajdują się w ofertach sklepów internetowych. W naszym zestawieniu prezentujemy dziś dość specyficznie wyglądający model karty TwinTech wyposażony we wspomniany GPU.
GeForce 9800 GTX+ miał być odpowiedzią Nvidia wchodzące do sprzedaży Radeony HD 4850. Znajdujący się w nich rdzeń G92b wyprodukowany został w 55-nanometrowym procesie technologicznym, dzięki czemu znacznie obniżył się pobór prądu oraz wydzielane przez kartę ciepło. Pozwoliło to na dodatkowe podniesienie taktowania rdzenia oraz jednostek cieniujących. W GeForce 9800 GTX+ procesor standardowo pracował z częstotliwością 738 MHz, zaś shadery były taktowane zegarem 1836 MHz.
TwinTech GeForce 9800GTX+ został oznaczony symbolem TwinTurbo XT. Oznacza ono, że karta ma wydajny system chłodzenia, a jej taktowanie jest dodatkowo podniesione przez producenta. Rdzeń w tym modelu pracuje o 12 MHz szybciej niż w referencyjnych rozwiązaniach osiągając częstotliwość 750 MHz. Podobnie sytuacja wygląda z jednostkami cieniującymi. Tutaj różnica jest większa i wynosi 39 MHz w stosunku do standardowego 9800 GTX+.
Różnice w taktowaniu pozwoliły na uzyskanie wydajności wyższej średnio o 4-5% w porównaniu z kartami niepodkręcanymi. Na uwagę w TwinTechu zasługuje system chłodzenia. Został zbudowany przy wykorzystaniu dużego aluminiowego radiatora z rurkami heatpipe, które są chłodzone przez dwa wentylatory. Konstrukcja ta pozwoliła na pracę karty w średniej temperaturze 67°C przy hałasie na poziomie 32,5 dB.
Cicha praca karty, fabrycznie podniesione taktowania oraz atrakcyjna cena mogłyby stanowić mocne atuty TwinTecha GeForce 9800GTX+ TwinTurbo XT. Jednak w obecnej chwili zdecydowanie lepiej zainteresować się tańszymi i porównywalnymi wydajnościowo kartami z rodziny Radeon HD 4770 bądź GeForce GTS 250.
Grzegorz Glonek
- Oceny
-
- Łączna 57
- Wyposażenie i dane techniczne 56
- Chłodzenie 92
- Wydajność 54
- Gwarancja [miesiące] 24
- Producent chipsetu Nvidia
- Model chipsetu GeForce 9800 GTX+
- Liczba jednostek zunifikowanych 128
- Pamięć [MB] 512
- Wyjście HDMI brak
- Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 750
- Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] 1875
- Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 2300
- Typ pamięci GDDR3
- Szerokość interfejsu pamięci [bity] 256
- Czas dostępu [ns] 0.8
- Wyjścia
-
- DisplayPort brak
- Wyjście TV (PAL) S-Video
- Wyjście TV (HDTV) - component brak
- Wyjścia D-Sub brak
- Wyjścia DVI tak
- Sterowniki użyte w testach 182,06
- 3DMark Vantage
-
- 3DMark Score 7727
- GPU Score 6948
- GPU Test 1 21
- GPU Test 2 20
- CPU Score 11645
- 3DMark06
-
- 3DMark result 14014
- SM2.0 Score 5489
- HDR/SM3.0 Score 6409
- CPU Score 4223
- Crysis
-
- 1280x1024
-
- no FSAA | no AF [FPS] 48.0
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 38.0
- 1680x1050
-
- no FSAA | no AF [FPS] 38.0
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 29.0
- 1920x1200
-
- no FSAA | no AF [FPS] 31.0
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 21.0
- PT Boats: Knights of the Sea
-
- 1280x1024
-
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 36.9
- 1680x1050
-
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 25.7
- 1920x1200
-
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 8.9
- World in Conflict
-
- 1280x1024
-
- no FSAA | no AF [FPS] 94
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 40
- 1680x1050
-
- no FSAA | no AF [FPS] 88
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 34
- 1920x1200
-
- no FSAA | no AF [FPS] 82
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 29
- Company of Heroes 1.71
-
- Wbudowany test wydajności - 1280x1024
-
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 52.7
- Wbudowany test wydajności - 1680x1050
-
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 41.0
- Wbudowany test wydajności - 1920x1200
-
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 33.3
- Enemy Territory: QUAKE WARS
-
- 1280x1024
-
- no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 119.0
- FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 69.0
- 1680x1050
-
- no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 103.0
- FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 54.0
- 1920x1200
-
- no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 84.0
- FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 44.0
- PCMark05 (1.2.0)
-
- no FSAA | aniso 1024x768
-
- PCMark 9612
- CPU 9013
- Memory 6341
- Graphics 19758
- HDD 5768
- Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 27.0
- Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 0.5
- Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 31.3
- Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 1.3