Gainward GeForce GTX 260 Golden Sample 1792MB GDDR3

Gainward którego przyszło nam testować jest jedną z nielicznych kart którym nie mamy prawie nic do zarzucenia. Wysokie taktowanie, wydajny, oraz co najważniejsze, cichy zarazem układ chłodzenia stanowią jego silne punkty. Jedynym małym minusem jest brak drugiej przejściówki do zasilania karty.

Karty firmy Gainward zawsze były klasą samą w sobie. Szczególną uwagę potencjalnego nabywcy pozyskiwały układy należące do elitarnej serii Golden Sample w skład której wchodziły jedynie wysoko taktowane produkty. Pomimo wykupienia Gainwarda przez Palita marka ta cieszy się nadal dużym uznaniem, a karty pojawiające się z tym logo coraz częściej zajmują wysokie miejsca w swoich grupach cenowych.

W grze Crysis wynik jest bardzo dobry. Żadna inna karta nie dogoniła Gainwarda.

W grze Crysis wynik jest bardzo dobry. Żadna inna karta nie dogoniła Gainwarda.

Prezentowany Gainward GeForce GTX 260 pochodzi ze wspomnianej wyżej serii Golden Sample. Zarówno taktowanie rdzenia jak i jednostek cieniujących uległo w tym modelu niewielkiemu podniesieniu. Rdzeń zyskał najmniej, bo zaledwie 9 MHz i działa z częstotliwością 585 MHz (576 MHz posiada referencyjny układ Nvidii). Shadery natomiast mogą pochwalić się podbiciem zegara do wartości 1262 MHz. Niestety 1792 MB pamięci GDDR3 o czasie dostępu zaledwie 1 ns nic nie zyskały i pracują z referencyjną częstotliwością 1998 MHz.

Podobna sytuacja dotyczy benchmarka 3DMark Vantage. Gainward ponownie nie daje szans innym.

Podobna sytuacja dotyczy benchmarka 3DMark Vantage. Gainward ponownie nie daje szans innym.

Bardzo dużą zaletą tego modelu w stosunku do innych konkurencji jest zastosowanie bardzo wydajnego, a zarazem cichego systemu chłodzenia. Został on zbudowany przy wykorzystaniu wydajnego radiatora z pięcioma rurkami heat-pipe skutecznie odprowadzającego ciepło z rdzenia karty. Również kości pamięci oraz sekcja zasilania zostały przykryte aluminiowymi radiatorami. Nad całością czuwają dwa wentylatory, które nawet w czasie wymagających testów graficznych nie pozwoliły karcie osiągnąć wysokich temperatur.

World in Conflict potwierdza, że GeForce GTX 260 w wydaniu Gainwarda to bardzo szybka karta.

World in Conflict potwierdza, że GeForce GTX 260 w wydaniu Gainwarda to bardzo szybka karta.

Niewątpliwą korzyścią płynącą z zastosowania tak wydajnego chłodzenia jest możliwość dalszego podkręcania karty bez obawy o jej temperaturę. Dużym zaskoczeniem dla nas były bardzo dobre wyniki w czasie pomiarów głośności. W trybie 3D karta generowała zaledwie 32,2 dB co stanowi jeden z najlepszych wyników w naszym aktualnym zestawieniu.

Decydując się na zakup nie najmłodszego już chipsetu GTX 260 zdecydowanie warto zwrócić uwagę na produkt Gainwarda ze względu na oferowaną przez niego wydajność oraz wyjątkowo cichą pracę. Również cena jest znacznie niższa od podkręconych konstrukcji innych producentów.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 69
    • Wyposażenie i dane techniczne 61
    • Chłodzenie 92
    • Wydajność 67
  • Gwarancja [miesiące] 24
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce GTX 260
  • Liczba jednostek zunifikowanych 216
  • Pamięć [MB] 1792
  • Wyjście HDMI brak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 585
  • Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] 1262
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 1998
  • Typ pamięci GDDR3
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 448
  • Czas dostępu [ns] 1.0
  • Wyjścia
    • DisplayPort brak
    • Wyjście TV (PAL) S-Video
    • Wyjście TV (HDTV) - component brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 186,18
  • 3DMark Vantage
    • 3DMark Score 10019
    • GPU Score 9440
    • GPU Test 1 28
    • GPU Test 2 27
    • CPU Score 12278
  • 3DMark06
    • 3DMark result 15416
    • SM2.0 Score 6428
    • HDR/SM3.0 Score 6865
    • CPU Score 4376
  • Crysis
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 53.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 46.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 44.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 37.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 36.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 30.0
  • PT Boats: Knights of the Sea
    • 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 51.4
    • 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 44.2
    • 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 36.7
  • World in Conflict
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 94
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 48
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 90
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 45
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 85
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 40
  • Company of Heroes 1.71
    • Wbudowany test wydajności - 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 56.5
    • Wbudowany test wydajności - 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 53.1
    • Wbudowany test wydajności - 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 49.0
  • Enemy Territory: QUAKE WARS
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 126.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 100.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 124.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 84.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 113.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 70.0
  • PCMark05 (1.2.0)
    • no FSAA | aniso 1024x768
      • PCMark 10419
      • CPU 9605
      • Memory 6565
      • Graphics 19629
      • HDD 6041
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 30.0
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 0.7
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 31.9
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 0.9
4
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.