Gigabyte GeForce 9800 GT 1024MB GDDR3

Gigabyte GeForce 9800 GT (GV-N98TSL-1GI) jest kartą która idealnie sprawdzi się w domowych centrach rozrywki. Wyposażona została w duży radiator który jest w stanie rozproszyć ciepło generowane przez leciwego GeForce 9800 GT. Dzięki jego zastosowaniu pozbędziemy się zbędnych odgłosów w czasie

Mimo, że karty wykorzystujące chipset GeForce 9800 GT na rynku nie są nowością, to wciąż znajdują się jeszcze w ofertach sklepów internetowych. W naszym zestawieniu prezentujemy dziś dość specyficznie wyglądający model karty Gigabyte wyposażony we wspomniany chipset.

Wynik poniżej 20 fps to dowód na to, w Crysisa w Full HD na tej karcie nie da się grać.

Wynik poniżej 20 fps to dowód na to, w Crysisa w Full HD na tej karcie nie da się grać.

Testowany przez nas Gigabyte GeForce 9800 GT został wyposażony w 1024 MB pamięci GDDR3. Zarówno taktowanie rdzenia jak i pamięci zostało utrzymane na referencyjnym poziomie i wynosi odpowiednio 600 MHz dla GPU oraz 1800 MHz dla pamięci.

W Unreal Tournament III sytuacja wygląda inaczej. Full HD jest jak najbardziej osiągalne.

W Unreal Tournament III sytuacja wygląda inaczej. Full HD jest jak najbardziej osiągalne.

Bardzo dużą zaletą tego modelu w stosunku do konkurencji jest zastosowanie wydajnego, a zarazem bezgłośnego, pasywnego systemu chłodzenia. Pozwała ono na utrzymanie niskiej temperatury bez generowania jakiegokolwiek hałasu. Aluminiowy radiator zamontowany na karcie został wyposażony w trzy rurki typu heat-pipe odprowadzające ciepło znad rdzenia. Jest on na tyle duży, że  bez najmniejszego problemu jest w stanie rozproszyć ciepło generowane przez leciwego już GeForce 9800 GT.

3DMark Vantage twierdzi, że GeForce 9800 GT ma taką samą wydajność jak Radeon HD 4830.

3DMark Vantage twierdzi, że GeForce 9800 GT ma taką samą wydajność jak Radeon HD 4830.

Dużym plusem testowanej karty oznaczonej przez producenta kodem GV-N98TSL-1GI jest umieszczenie na tylnym panelu wszystkich niezbędnych użytkownikowi wyjść. Znajdziemy tu stosowanego standardowo wszędzie cyfrowego DVI, analogowego D-Suba oraz złącze HDMI.

Dane techniczne i dodatkowe 512 MB pamięci widać w aplikacji GPU-Z.

Dane techniczne i dodatkowe 512 MB pamięci widać w aplikacji GPU-Z.

Gigabyte GeForce 9800 GT dzięki swojej cenie znajdzie wiele zastosowań. Sprawdzi się w komputerach typu HTPC, gdzie bez problemu będzie w stanie dekodować obraz przy wykorzystaniu GPU oraz przesyłać 8-mio kanałowy dźwięk do zestawu głośników. Tej karty można używać także w domowych pecetach przeznaczonych do grania w rozdzielczości 1280×1024, w której GeForce 9800 GT radzi sobie jeszcze całkiem nieźle.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 52
    • Wyposażenie i dane techniczne 78
    • Chłodzenie 100
    • Wydajność 47
  • Gwarancja [miesiące] 36
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce 9800 GT
  • Liczba jednostek zunifikowanych 112
  • Pamięć [MB] 1024
  • Wyjście HDMI tak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 600
  • Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] 1500
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 1800
  • Typ pamięci GDDR3
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 256
  • Czas dostępu [ns] 1.0
  • Wyjścia
    • DisplayPort brak
    • Wyjście TV (PAL) brak
    • Wyjście TV (HDTV) - component brak
  • Wyjścia D-Sub tak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 190,38
  • 3DMark Vantage
    • 3DMark Score 6220
    • GPU Score 5347
    • GPU Test 1 16
    • GPU Test 2 15
    • CPU Score 12192
  • 3DMark06
    • 3DMark result 12755
    • SM2.0 Score 5284
    • HDR/SM3.0 Score 5167
    • CPU Score 4501
  • Crysis
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 37.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 29.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 29.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 23.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 23.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 18.0
  • PT Boats: Knights of the Sea
    • 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 30.9
    • 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 24.9
    • 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 20.7
  • World in Conflict
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 87
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 33
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 77
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 28
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 68
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 24
  • Company of Heroes 1.71
    • Wbudowany test wydajności - 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 46.6
    • Wbudowany test wydajności - 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 35.2
    • Wbudowany test wydajności - 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 29.9
  • Enemy Territory: QUAKE WARS
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 111.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 68.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 91.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 54.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 75.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 44.0
  • PCMark05 (1.2.0)
    • no FSAA | aniso 1024x768
      • PCMark 9403
      • CPU 9604
      • Memory 6567
      • Graphics 17200
      • HDD 6018
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 0.0
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 0.0
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 0.0
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 0.0
8
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.