EVGA e-GeForce GTX 295 CO-OP Edition Superclocked

O kartach graficznych z serii GeForce GTX 295 w nowej rewizji (chipsety osadzone na jednym PCB) słyszeliśmy już dawno temu. Niestety ilość tych kart była na tyle znikoma, że dopiero teraz zaczynają się one pojawiać w sklepach, a co za tym idzie i w naszych testach. EVGA e-GeForce GTX 295 CO-OP

Drogie, duże, prądożerne, wyposażone w głośne układy chłodzenia – takie określenia często spotykaliśmy w odniesieniu do kart GeForce GTX 295. Jedyne czego nie można było im zarzucić to niska wydajność. Po premierze dwuprocesorowego GTX 295 zaczęły pojawiać się informacje na temat nowej rewizji tych kart, która dzięki umieszczeniu obu chipsetów graficznych na jednym PCB miała być zdecydowanie tańsza w produkcji.

W programie 3DMark Vantage karta EVGA uzyskała najwyższy wynik.

W programie 3DMark Vantage karta EVGA uzyskała najwyższy wynik.

EVGA e-GeForce GTX 295 CO-OP Edition Superclocked jest pierwszą z testowanych przez nas kart, która została wyposażona w chipsety umieszczone na jednej płytce PCB. Jak również widać po nazwie częstotliwości pracy tego modelu dość znacznie odbiegają od tych stosowanych w referencyjnych produktach. Rdzeń karty zyskał dodatkowe 26 MHz (602 MHz), pamięci są o 36 MHz szybsze (efektywne taktowanie 2052 MHz), natomiast jednostki cieniujące mają dodatkowe 54 MHz. Nie są to wartości wyśrubowane, natomiast wystarczają w zupełności aby EVGA e-GeForce GTX 295 zajęła w naszym rankingu pierwsze miejsce.

W grze Crysis przyrost mocy również jest zauważalny.

W grze Crysis przyrost mocy również jest zauważalny.

Na uwagę zasługuje również system chłodzenia użyty w nowej rewizji GTX 295. Jest on znacznie wydajniejszy, a zarazem cichszy niż stosowany we wcześniejszych kartach bazujących na dwóch laminatach. Został on zbudowany przy wykorzystaniu radiatora z rurkami heatpipe oraz wentylatora znajdującego się pomiędzy nimi. Ponieważ został tu użyty dość pokaźnych rozmiarów wiatrak, możliwe było zmniejszenie jego prędkości obrotowej, co zdecydowanie obniżyło generowany hałas. W czasie spadł on z poziomu około 44 dB spotykanych w pierwszej rewizji, do zaledwie 37 dB.

Unreal Tornament III również wyświetlił nieco więcej fps, choć przewaga jest znikoma.

Unreal Tornament III również wyświetlił nieco więcej fps, choć przewaga jest znikoma.

Karty GeForce GTX 295 pozostają nadal najwydajniejszymi układami dostępnymi na rynku. Mimo usunięcia wielu wad, które niosła ze sobą pierwsza rewizja tych kart, również druga nie jest od niech wolna. Podstawowym problemem GeForce GTX 295 jest cena. Mimo zrezygnowania z jednej PCB (co miało zmniejszyć koszt produkcji) cena karty zmalała zaledwie o 100 zł i utrzymuje się na poziomie około 1800 zł. Decydując się na zakup karty firmy EVGA należy pamiętać, że oprócz bardzo wydajnej grafiki otrzymamy również 10-letnią gwarancje producenta.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 86
    • Wyposażenie i dane techniczne 71
    • Chłodzenie 82
    • Wydajność 85
  • Gwarancja [miesiące] 120
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce GTX 295
  • Liczba jednostek zunifikowanych 240
  • Pamięć [MB] 2*896
  • Wyjście HDMI brak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 602
  • Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] 1296
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 2052
  • Typ pamięci GDDR3
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] bd.
  • Czas dostępu [ns] 0.8
  • Wyjścia
    • DisplayPort brak
    • Wyjście TV (PAL) brak
    • Wyjście TV (HDTV) - component brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 190,62
  • 3DMark Vantage
    • 3DMark Score 15954
    • GPU Score 17817
    • GPU Test 1 52
    • GPU Test 2 52
    • CPU Score 12144
  • 3DMark06
    • 3DMark result 16962
    • SM2.0 Score 6170
    • HDR/SM3.0 Score 8725
    • CPU Score 4510
  • Crysis
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 92.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 85.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 84.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 74.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 73.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 62.0
  • PT Boats: Knights of the Sea
    • 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 54.7
    • 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 53.5
    • 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 52.8
  • World in Conflict
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 92
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 55
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 89
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 54
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 88
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 53
  • Company of Heroes 1.71
    • Wbudowany test wydajności - 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 59.6
    • Wbudowany test wydajności - 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 59.5
    • Wbudowany test wydajności - 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 58.9
  • Enemy Territory: QUAKE WARS
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 119.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 114.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 118.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 103.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 114.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 89.0
  • PCMark05 (1.2.0)
    • no FSAA | aniso 1024x768
      • PCMark 10320
      • CPU 9610
      • Memory 6599
      • Graphics 19635
      • HDD 5419
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 33.2
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 1.5
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 35.8
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 1.9
0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.