Galaxy GeForce GTX 275 896MB DDR3

Karty graficzne GTX 275 miały być odpowiedzią nVidii na nadchodzącego Radeona HD 4890 i bardzo dobrze się w tej roli sprawdzają. Przy niewiele wyższej cenie oferują bardzo atrakcyjną wydajność dodatkowo pozwalając na dość spore podkręcanie. Do produktu Galaxy dołączone zostało oprogramowanie Xtreme

Mimo że karty graficzne wyposażone w chipset GTX 275 swoją premierę miały już jakiś czas temu, to dopiero teraz są one szeroko dostępne w polskich sklepach komputerowych. W naszym zestawieniu znajduje się już parę modeli tych układów wykonanych przez różnych producentów, natomiast korzystając z okazji postanowiliśmy przetestować produkt firmy Galaxy.

W tym popularnym benchmarku karta Galaxy wyprzedziła urządzenia z układem Radeon.

W tym popularnym benchmarku karta Galaxy wyprzedziła urządzenia z układem Radeon.

GeForce GTX 275 zbudowany został przy użyciu 55-nanometrowego procesu technologicznego tak samo jak wydajniejszy GeForce GTX 285. Podobnie do niego ma też 240 procesorów graficznych. Konfiguracja pamięci została zapożyczona z innej karty graficznej – słabszego GTX 260. Oznacza to tylko tyle, że referencyjne GTX 275 będą wyposażone w 896 MB GDDR3 pracujących na 448-bitowej szynie danych. Karta taktowana jest dosyć wysokim zegarem w stosunku do GTX 260, co czyni z niej groźnego przeciwnika dla GeForce GTX 285. Szczególnie jeżeli porównamy stosunek wydajności i ceny.

W grze Crysis sytuacja podobna. Szybszy jest tylko podkręcony Zotac i BFG.

W grze Crysis sytuacja podobna. Szybszy jest tylko podkręcony Zotac i BFG.

Galaxy GTX 275 896MB GDDR3 jest konstrukcją delikatnie zmodyfikowaną, jednak zegary z jakimi pracuje są standardowe. Jej rdzeń taktowany jest częstotliwością 633 MHz natomiast pamięci są taktowane zegarem 2268 MHz. Zmianie uległ system chłodzenia. Jest on dużo wydajniejszy w stosunku do standardowego rozwiązania. Pozwoliło to na znacznie obniżenie temperatury pracy produktu Galaxy.

Unreal Tournament III – tu wynik jest znakomity. Minimalnie lepszy tylko GTX 285 od BFG.

Unreal Tournament III – tu wynik jest znakomity. Minimalnie lepszy tylko GTX 285 od BFG.

Również hałas generowany w czasie pracy karty uległ znacznemu ograniczeniu. Maksymalnie w czasie testu karta generowała zaledwie 30,5 dB w trybie 3D – to znakomity wynik. Aby ułatwić nam podkręcanie do karty dołączone zostało oprogramowanie Xtreme Tuner dzięki któremu w łatwy i przyjemny sposób będziemy mogli dokonać modyfikacji zegarów.

Dane techniczne testowanej karty wyświetlone przez aplikację GPU-Z.

Dane techniczne testowanej karty wyświetlone przez aplikację GPU-Z.

Karty oparte na chipsecie GeFoce GTX 275 powstały, aby konkurować z Radeonami HD 4890 i trzeba powiedzieć, że idealnie się w tej roli sprawdzają. Testowany przez nas Galaxy śmiało nawiązywał walkę z referencyjnym Radeonem i w większości testów minimalnie go wyprzedzał. Również cena obu kart jest do siebie zbliżona.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 76
    • Wyposażenie i dane techniczne 61
    • Chłodzenie 95
    • Wydajność 74
  • Gwarancja [miesiące] 24
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce GTX 275
  • Liczba jednostek zunifikowanych 240
  • Pamięć [MB] 896
  • Wyjście HDMI brak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 633
  • Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] 1404
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 2268
  • Typ pamięci GDDR3
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 448
  • Czas dostępu [ns] 0.8
  • Wyjścia
    • DisplayPort brak
    • Wyjście TV (PAL) S-Video
    • Wyjście TV (HDTV) - component brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 190,62
  • 3DMark Vantage
    • 3DMark Score 11437
    • GPU Score 11152
    • GPU Test 1 34
    • GPU Test 2 32
    • CPU Score 12388
  • 3DMark06
    • 3DMark result 14917
    • SM2.0 Score 5684
    • HDR/SM3.0 Score 7001
    • CPU Score 4468
  • Crysis
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 64.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 55.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 53.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 44.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 43.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 36.0
  • PT Boats: Knights of the Sea
    • 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 54.4
    • 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 49.0
    • 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 40.6
  • World in Conflict
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 93
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 53
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 92
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 48
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 89
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 43
  • Company of Heroes 1.71
    • Wbudowany test wydajności - 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 59.7
    • Wbudowany test wydajności - 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 58.8
    • Wbudowany test wydajności - 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 56.7
  • Enemy Territory: QUAKE WARS
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 129.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 112.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 127.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 94.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 123.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 78.0
  • PCMark05 (1.2.0)
    • no FSAA | aniso 1024x768
      • PCMark 10627
      • CPU 9581
      • Memory 6567
      • Graphics 21512
      • HDD 5251
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 26.2
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 0.5
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 27.8
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 0.7
1
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.