Gigabyte GeForce 9600 GT 1024MB GDDR3

GeForce 9600 GT do najmłodszych chipsetów nie należy, jednak wydajność jaką oferuje oraz przyzwoita cena sprawiają, że cześć użytkowników nadal interesuje się tymi układami. Prezentowany dziś Gigabyte oprócz wydajnego systemu chłodzenia firmy Gigabyte posiada podniesione taktowania rdzenia oraz

Pomimo faktu, że GeForce 9600 GT do najmłodszych układów nie należy (jego oficjalna premiera odbyła się w lutym 2008 roku), nadal część kupujących wybiera tę kartę graficzną ze względu na jej atrakcyjną cenę oraz całkiem niezłą wydajność. Prezentowany Gigabyte GeForce 9600 GT od produktów konkurencyjnych odróżnia się wydajnym układem chłodzenia firmy Zalman oraz podniesionymi taktowaniami rdzenia i pamięci.

W 3DMarku Vantage słabo podkręcony Gigabyte GF 9600 pozostaje w tyle za wersją TOP Asusa.

W 3DMarku Vantage słabo podkręcony Gigabyte GF 9600 pozostaje w tyle za wersją TOP Asusa.

Rdzeń Gigabyte GeForce 9600 GT (GV-N96TZL-1GI) pracuje z częstotliwością 700 MHz. Jednostki cieniujące taktowane są zegarem 1800 MHz, zaś 1024 MB pamięci GDDR3 działa z częstotlwiością 1800 MHz. Podniesienie taktowania  było możliwe dzięki zastosowaniu bardzo wydajnego zestawu chłodzenia firmy Zalman. Pozwala on na utrzymanie temperatury około 65°C na rdzeniu karty nawet w czasie wymagających testów.

Mimo wyższego taktowania Asusa nowe sterowniki faworyzują 9600 GT od Gigabyte.

Mimo wyższego taktowania Asusa nowe sterowniki faworyzują 9600 GT od Gigabyte.

Niestety, podobnie jak na innych kartach tego producenta, tak i na tej pracuje on z jednakową prędkością cały czas. Oznacza to, że karta będzie generowała taki sam hałas w trybie 2D jak i 3D. Brak regulacji obrotów można byłoby przemilczeć, gdyby ten hałas nie utrzymywał się na dość wysokim poziomie 41,8 dB. Poza taktowaniem do zalet karty należy zaliczyć liczbę wyjść umieszczonych na tylnym panelu. Oprócz cyfrowego DVI znajdziemy również HDMI oraz analogowego D-Sub’a.

W UT3 bez rewelacji – niskie taktowania znów dały o sobie znać.

W UT3 bez rewelacji – niskie taktowania znów dały o sobie znać.

Karta w testach prezentowała się bardzo dobrze. Dzięki podniesionemu taktowaniu i wydajnemu systemowi chłodzenia idealnie nadaje się do komputerów dla mniej wymagających graczy. Niestety ze względu na oferowaną wydajność w nowszych grach zdecydowanie odradzamy jej używanie w rozdzielczościach wyższych niż 1680×1050. Godna uwagi jest również niewygórowana cena.

Jak potwierdza GPU-Z, GeForce 9600 GT ma tylko 64 jednostki zunifikowane. To nie jest zbyt dużo.

Jak potwierdza GPU-Z, GeForce 9600 GT ma tylko 64 jednostki zunifikowane. To nie jest zbyt dużo.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 41
    • Wyposażenie i dane techniczne 77
    • Chłodzenie 58
    • Wydajność 37
  • Gwarancja [miesiące] 36
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce 9600 GT
  • Liczba jednostek zunifikowanych 64
  • Pamięć [MB] 1024
  • Wyjście HDMI tak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 700
  • Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] 1800
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 1800
  • Typ pamięci GDDR3
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 256
  • Czas dostępu [ns] 1.0
  • Wyjścia
    • DisplayPort brak
    • Wyjście TV (PAL) brak
    • Wyjście TV (HDTV) - component brak
  • Wyjścia D-Sub tak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 190,38
  • 3DMark Vantage
    • 3DMark Score 4672
    • GPU Score 3872
    • GPU Test 1 11
    • GPU Test 2 12
    • CPU Score 12274
  • 3DMark06
    • 3DMark result 6975
    • SM2.0 Score 2746
    • HDR/SM3.0 Score 2507
    • CPU Score 4317
  • Crysis
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 22.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 19.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 18.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 16.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 15.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 13.0
  • PT Boats: Knights of the Sea
    • 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 29.2
    • 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 23.5
    • 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 19.6
  • World in Conflict
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 82
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 31
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 71
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 26
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 62
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 22
  • Company of Heroes 1.71
    • Wbudowany test wydajności - 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 39.4
    • Wbudowany test wydajności - 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 31.0
    • Wbudowany test wydajności - 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 25.4
  • Enemy Territory: QUAKE WARS
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 78.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 53.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 66.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 43.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 55.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 35.0
  • PCMark05 (1.2.0)
    • no FSAA | aniso 1024x768
      • PCMark 8809
      • CPU 9606
      • Memory 6579
      • Graphics 9573
      • HDD 5955
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 41.4
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 3.5
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 41.4
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 3.5
4
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.