Netbooki zawładnęły niemal 1/4 mobilnego rynku

W drugim kwartale 2009 roku segment mobilnych komputerów zanotował niezłe wyniki – zarówno całościowe, jak i cząstkowe, przekraczając całkowitą liczbę 38 milionów sprzedanych egzemplarzy na całym świecie. Rozszczepiając wyniki, firma badawcza DisplaySearch wykazuje, że sprzedaż “zwykłych” notebooków wzrosła o 22 procenty, w stosunku do pierwszego kwartału tego roku, podczas gdy netbooki zanotowały 40-procentowy skok, osiągając 22,2 procenta udziału w rynku mobilnych komputerów w drugim kwartale 2009 roku.
Acer Aspire One - w tej chwili najlepiej sprzedający się netbook. A jak będzie po premierze Windowsa 7?
Acer Aspire One - w tej chwili najlepiej sprzedający się netbook. A jak będzie po premierze Windowsa 7?

Na spory wzrost sprzedaży netbooków w tym okresie, miała wpływ wzmożona aktywność w tym segmencie takich firm jak Acer, HP, Dell, Lenovo i Toshiba, których maszyny skutecznie odebrały rynek największej rodzinie tego typu sprzętu – Eee PC firmy Asus.

Według Johna F. Jacobsa, dyrektora badań rynku notebooków w firmie DisplaySearch, z uwagi na zbliżający się debiut rynkowy nowego systemu Microsoftu, ceny netbooków znacznie pójdą w górę, co może skłonić potencjalnych klientów, do zainteresowania się raczej segmentem ultracienkich notebooków, opartych na niskonapięciowych procesorach CULV.