Novell + Microsoft = więcej aplikacji dla iPhone’a

Rozwiązanie MonoTouch, opracowane w ramach projektu Mono, inicjatywy open source sponsorowanej przez Novella, upraszcza tworzenie aplikacji dla iPhone'a.

Novell poinformował o dostępności MonoTouch 1.0, pierwszego w branży rozwiązania do tworzenia aplikacji dla urządzeń iPhone i iPod Touch z użyciem środowiska programistycznego Microsoft.NET, w tym C# oraz innych języków programowania wchodzących w skład.NET. Do tej pory aplikacje dla iPhone’a tworzone były za pomocą C oraz Objective-C, co większości programistów używających.NET praktycznie uniemożliwiało ich opracowywanie. MonoTouch pozwoli wykorzystać kreatywność milionów twórców na świecie używających.NET do opracowywania najrozmaitszych aplikacji dla iPhone’a.

Rozwiązanie MonoTouch, opracowane w ramach projektu Mono, inicjatywy open source sponsorowanej przez Novella, upraszcza tworzenie aplikacji dla iPhone’a, pozwalając twórcom oprogramowania wykorzystać kod i biblioteki napisane dla środowiska.NET oraz języki programowania takie jak C#. Otwiera to przed niezależnymi twórcami i dostawcami oprogramowania.NET ogromny rynek, pozwala też firmowym informatykom i działom IT wdrażać własne aplikacje w nowym środowisku mobilnym.

Licencja na oprogramowanie do tworzenia aplikacji dla urządzeń iPhone zabrania rozpowszechniania mechanizmów skryptowych czy kompilatorów Just-In-Time (JIT), wymaganych przez rozwiązania takie jak.NET do wykonywania kodu. W wyniku tego sfera aplikacji dla iPhone’a była wcześniej zamknięta dla twórców korzystających z.NET i Mono. Dzięki MonoTouch sytuacja zmienia się diametralnie, ponieważ efektem działania MonoTouch jest rodzimy kod wykonywalny.

MonoTouch to pakiet rozwiązań do tworzenia oprogramowania zawierający zestaw kompilatorów, bibliotek i narzędzi zapewniających integrację z oprogramowaniem Apple iPhone SDK. Zawarte są w nim też biblioteki klas bazowych Microsoft.NET, a także zarządzane biblioteki umożliwiające korzystanie z rodzimych interfejsów programistycznych iPhone’a oraz kompilator krzyżowy, pozwalający przetwarzać pliki wykonywalne i biblioteki.NET bezpośrednio w rodzime aplikacje, udostępniane za pośrednictwem sklepu Apple Apps Store lub wdrażane przez korporacyjnych użytkowników urządzeń iPhone. Oprócz tego integracja z Xcode umożliwia twórcom oprogramowania testowanie go na urządzeniach bądź symulatorze Apple iPhone przed udostępnieniem w Apple Apps Store.

Ceny i dostępność MonoTouch

Wersje MonoTouch Personal i Enterprise są obecnie dostępne za pośrednictwem witryny http://shop.novell.com. Cena MonoTouch Enterprise Edition to 999 USD za stanowisko przy rocznym abonamencie, co obejmuje asystę techniczną i aktualizacje. Cena licencji pięciostanowiskowej, umożliwiającej jednoczesną pracę pięciu programistów, to 3999 USD za rok.

Wersja MonoTouch Personal Edition przeznaczona jest dla użytkowników indywidualnych tworzących aplikacje dla Apple Apps Store i kosztuje 399 rocznie za stanowisko.

Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.