Polacy przychylni cyfrowej komunikacji

Penetracja telefonii komórkowej w Polsce wynosi 85%. Najdynamiczniej rosnącą grupą użytkowników telefonii mobilnej są Tradycjonaliści. To osoby powyżej 50 roku życia, korzystające głównie z podstawowych funkcji telefonu. Jest to o tyle zaskakujące, że podczas podobnego badania przeprowadzonego w Polsce przez Ericsson Consumer Lab w 2006 roku grupa ta deklarowała nikłe zainteresowanie komunikacją mobilną. Ericsson ustalił też, że Polacy coraz dłużej rozmawiają przez telefon komórkowy. Statystyczny Polak spędza w ten sposób prawie pół godziny dziennie dzwoniąc głównie w sprawach prywatnych.
Tylko kilka krajów gotowych jest do natychmiastowego wdrożenia stref adresowych nie opierających się na alfabecie łacińskim
Tylko kilka krajów gotowych jest do natychmiastowego wdrożenia stref adresowych nie opierających się na alfabecie łacińskim

Badanie firmy Ericsson wykazało, że prawdziwą furorę nad Wisłą zrobiły elektroniczne usługi bankowe. W 2006 roku tylko 14% ankietowanych deklarowało, że wykonuje Internecie co najmniej jedną operację finansową tygodniowo. Tegoroczne badania wskazują, że z bankowych transakcji wykonywanych online korzysta już 41% Polaków tygodniowo.

Polacy bardzo lubią przeglądać Internet w celach prywatnych, przyznało się do tego 86% ankietowanych. To o 8% więcej niż wynosi ustalona przez Consumer Lab średnia światowa. Polacy szczególnie preferują komunikację za pośrednictwem komunikatorów i czatów, robi to prawie 62% ankietowanych.

Badania odbyły się w okresie marzec – maj 2009 roku. Przeprowadzono 1 500 wywiadów, które objęły osoby między 15-69 rokiem życia. Źródłem danych są ankiety bezpośrednie i internetowe w rozkładzie po 50%. Badania są reprezentatywne dla 28 mln Polaków. Przeprowadził je Ericsson Consumer Lab.