Fragmenty tekstu, których chciałbyś często używać, możesz łatwo zapisać na Pulpicie.

Zachowywanie fragmentu tekstu do późniejszego wykorzystania

Jest wiele takich sytuacji, w których przydaje się mniej więcej ten sam fragment tekstu. Byłoby dobrze, gdybyśmy mieli możliwość szybkiego zapisywania takich fragmentów w buforze, aby móc je później wykorzystać w innych dokumentach.

To bardzo proste, przynajmniej w przypadku Windows XP. Najpierw zminimalizuj okno programu tak, aby na ekranie było trochę wolnej przestrzeni Pulpitu. Teraz wybierz fragment tekstu, który ma być zapisany, następnie przeciągnij go i upuść na widoczną część Pulpitu. Windows tworzy nowy plik o nazwie »Wycinek dokumentu«, a potem pokazuje pierwsze słówa z wybranego fragmentu. Nie musisz się już martwić o ten dokument – możesz natychmiast ponownie skoncentrować się na oryginalnym tekście. Wyciągnięty fragment pozostanie nienaruszony, nawet jeśli zamkniesz Worda czy Windows. Gdy tylko dwukrotnie klikniesz ikonę wspomnianego pliku, Word otworzy i pokaże wyciąg. Aby wkleić go do kolejnego dokumentu, wystarczy przeciągnąć ikonę z Pulpitu w wybrane miejsce w nowym dokumencie przy użyciu metody przeciągnij i upuść.

UWAGA

Jeśli zapisujesz wiele fragmentów tekstów w ten sposób, Pulpit szybko się zaśmieci. W takim przypadku zamiast Pulpitu możesz także wykorzystać przeznaczony do tego celu katalog.

Close

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.