Fragmenty tekstu, których chciałbyś często używać, możesz łatwo zapisać na Pulpicie.

Zachowywanie fragmentu tekstu do późniejszego wykorzystania

Jest wiele takich sytuacji, w których przydaje się mniej więcej ten sam fragment tekstu. Byłoby dobrze, gdybyśmy mieli możliwość szybkiego zapisywania takich fragmentów w buforze, aby móc je później wykorzystać w innych dokumentach.

To bardzo proste, przynajmniej w przypadku Windows XP. Najpierw zminimalizuj okno programu tak, aby na ekranie było trochę wolnej przestrzeni Pulpitu. Teraz wybierz fragment tekstu, który ma być zapisany, następnie przeciągnij go i upuść na widoczną część Pulpitu. Windows tworzy nowy plik o nazwie »Wycinek dokumentu«, a potem pokazuje pierwsze słówa z wybranego fragmentu. Nie musisz się już martwić o ten dokument – możesz natychmiast ponownie skoncentrować się na oryginalnym tekście. Wyciągnięty fragment pozostanie nienaruszony, nawet jeśli zamkniesz Worda czy Windows. Gdy tylko dwukrotnie klikniesz ikonę wspomnianego pliku, Word otworzy i pokaże wyciąg. Aby wkleić go do kolejnego dokumentu, wystarczy przeciągnąć ikonę z Pulpitu w wybrane miejsce w nowym dokumencie przy użyciu metody przeciągnij i upuść.

UWAGA

Jeśli zapisujesz wiele fragmentów tekstów w ten sposób, Pulpit szybko się zaśmieci. W takim przypadku zamiast Pulpitu możesz także wykorzystać przeznaczony do tego celu katalog.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.