Kaspersky Lab wykrywa spam w serwisie YouTube

Wiadomości mogą różnić się od siebie jednak zawierają ten sam odsyłacz. Serwis YouTube jest bardzo atrakcyjnym medium dla spamerów ze względu na swoją ogromną popularność. W 2007 roku analitycy z Kaspersky Lab przewidywali możliwość wykorzystania YouTube’a przez spamerów, jednak dopiero teraz wykryto pierwszy mailing mający na celu nakłonienie użytkowników do obejrzenia filmu reklamowego.
Laboratorium firmy Panda Security w sierpniu br. zanotowało 2000% wzrost liczby różnych wiadomości spam typu NDR, w porównaniu do liczby próbek wykrytych pomiędzy styczniem a czerwcem tego roku
Laboratorium firmy Panda Security w sierpniu br. zanotowało 2000% wzrost liczby różnych wiadomości spam typu NDR, w porównaniu do liczby próbek wykrytych pomiędzy styczniem a czerwcem tego roku

– Naturalnie, ten typ reklamowania się jest znacznie bardziej atrakcyjny dla przestępców niż zwykły tekst, czy nawet grafika – mówi Daria Gudkowa, szef grupy odpowiedzialnej za analizę zawartości w Kaspersky Lab. – Dwa lata temu spamerzy wykorzystywali nazwę serwisu YouTube w e-mailach obiecujących interesujące filmy w celu zwabienia użytkowników na strony z reklamami. Teraz odsyłacze rzeczywiście prowadzą do popularnego serwisu z filmami – dodaje.

Nie jest to pierwszy przypadek kreatywnego działania spamerów w tym roku. W kwietniu pojawiły się wiadomości zawierające niestandardowe i złożone elementy graficzne reklamujące usługi masowych wysyłek.

Więcej:spamYouTube