Sapphire Radeon HD 5870 1024MB GDDR5

Radeon HD 5870 jest obecnie najwydajniejszą jednordzeniową kartą graficzną dostępną na rynku. Dzięki szybkim pamięciom GDDR5 (czas dostępu 0,4 ns) pracującym z częstotliwością 4800 MHz bez najmniejszego problemu wyprzedza konkurencyjne GeForce GTX 285, a w niektórych testach również dwurdzeniowe

Karta graficzna AMD/ATI prezentowana 23 września jest zdecydowanie najciekawszą nowością w swojej kategorii. Długo oczekiwany Radeon HD 5870 pojawił się na rynku i swoją wydajnością zaskoczył wszystkich. W stosunku do poprzednika w nowszej generacji wszystko uległo podwojeniu. Nowe Radeony mają dwa razy więcej ROP’ów, dwa razy więcej jednostek cieniowania oraz dwa razy więcej jednostek teksturujących.

Radeona HD 5870 w wykonaniu Sapphire wyprzedzają tylko GTX 295 oraz Asus Mars.

Radeona HD 5870 w wykonaniu Sapphire wyprzedzają tylko GTX 295 oraz Asus Mars.

Niewielkim modyfikacjom uległy również zegary zarówno rdzenia jak i pamięci. Wykonany w 40-nanomterowym procesie technologicznym rdzeń Cypress w referencyjnych kartach pracuje z częstotliwością 850 MHz, natomiast pamięci GDDR5 z efektywnym taktowaniem 4800 MHz. AMD/ATI nie zdecydowało się niestety na poszerzenie szyny pamięci, natomiast usprawniło jej pracę.

Sytuacja wygląda identycznie w grze Crysis. Tylko drogie karty mogą podjąć walkę z ATI.

Sytuacja wygląda identycznie w grze Crysis. Tylko drogie karty mogą podjąć walkę z ATI.

Sapphire Radeon HD 5870 podobnie jak i opisywany wcześniej HIS od referencyjnej konstrukcji AMD/ATI nie różnił się niczym oprócz naklejki na obudowie oraz, rzecz oczywista – zawartości opakowania. Skupmy się najpierw na wydajności prezentowanego Sapphira, gdyż to właśnie ona gra zawsze główną rolę przy wyborze przyszłej karty graficznej.

W grze World in Conflict sytuacja jest bardzo wyrównana.

W grze World in Conflict sytuacja jest bardzo wyrównana.

W naszych testach wyprzedziła ona zdecydowanie lidera wśród jednordzeniowych produkcji – GeForce’a GTX 285, a w większości testów doganiając również jego dwurdzeniową odmianę – Asus Mars. Dokładne wyniki znajdziecie na wykresach, natomiast po bardziej szczegółowe zestawienie zapraszamy na stronę z rankingami.

Aplikacja GPU-Z jeszcze nie rozpoznaje w pełni specyfikacji nowej karty.

Aplikacja GPU-Z jeszcze nie rozpoznaje w pełni specyfikacji nowej karty.

Radeon HD 5870 jest obecnie najwydajniejszą jednordzeniową kartą graficzną z obsługą DirectX 11. Dużym jej plusem jest również technologia AMD Eyefinity pozwalająca na podłączenie trzech monitorów Full HD. Wraz z prezentowanym dziś produktem Sapphire otrzymamy również dwie gry: Battlestations Pacific oraz Colin McRae: DiRT 2.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 91
    • Wyposażenie i dane techniczne 97
    • Chłodzenie 86
    • Wydajność 89
  • Gwarancja [miesiące] 24
  • Producent chipsetu ATI
  • Model chipsetu Radeon HD 5870
  • Liczba jednostek zunifikowanych 1600
  • Pamięć [MB] 1024
  • Wyjście HDMI tak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 850
  • Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] -
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 4800
  • Typ pamięci GDDR5
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 256
  • Czas dostępu [ns] 0.4
  • Wyjścia
    • DisplayPort tak
    • Wyjście TV (PAL) brak
    • Wyjście TV (HDTV) - component brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 8.66_RC6_Cypress_Windows_Vista_7_Sep11
  • 3DMark Vantage
    • 3DMark Score 14273
    • GPU Score 15112
    • GPU Test 1 46
    • GPU Test 2 43
    • CPU Score 12233
  • 3DMark06
    • 3DMark result 17545
    • SM2.0 Score 6537
    • HDR/SM3.0 Score 8985
    • CPU Score 4549
  • Crysis
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 92.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 79.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 75.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 65.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 62.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 54.0
  • PT Boats: Knights of the Sea
    • 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 54.9
    • 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 51.5
    • 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 48.7
  • World in Conflict
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 85
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 62
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 84
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 59
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 81
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 54
  • Company of Heroes 1.71
    • Wbudowany test wydajności - 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 58.8
    • Wbudowany test wydajności - 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 58.7
    • Wbudowany test wydajności - 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 58.6
  • Enemy Territory: QUAKE WARS
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 163.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 162.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 161.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 144.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 159.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 123.0
  • PCMark05 (1.2.0)
    • no FSAA | aniso 1024x768
      • PCMark 11256
      • CPU 9616
      • Memory 6575
      • Graphics 29475
      • HDD 5980
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 29.1
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 0.9
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 40.6
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 3.1
0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.