Ewolucja grafiki w grach od 1985 do teraźniejszości

Galeria: Ewolucja grafiki w grach komputerowych Wielu z nas pamięta czasy pierwszych gier komputerowych z ośmiobitową grafiką. Kiedy patrzy się na dzisiejsze produkcje i ich ogromne, trójwymiarowe światy z zapierającymi dech w piersiach efektami specjalnymi, trudno uwierzyć, że niektóre z nich miały swój początek 20-30 lat temu i wyglądały zupełnie inaczej. Dla wszystkich naszych czytelników, którzy lubią wspominać takie rzeczy przygotowaliśmy galerię rozwoju grafiki w popularnych tytułach – od lat osiemdziesiątych, po dzień dzisiejszy.
Ewolucja grafiki w grach komputerowych
Ewolucja grafiki w grach komputerowych

Galeria: Ewolucja grafiki w grach komputerowych Znany wszystkim graczom, hydraulik Mario pojawił się po raz pierwszy w 1983 roku,w grze pod tytułem Mario Bros., dwa lata później doczekaliśmy się kontynuacji – Super Mario Bros. Od tamtej pory, grze udało się pojawić na każdej konsoli Nintendo, kończąc na dzisiejszym Wii.

Kolejną serią “z tradycjami” jest Metal Gear. Pierwsza cześć pojawiła się w 1987 roku i była dostępna dla użytkowników MSX2 w rozdzielczości 256×212 pikseli! Dla porównania – najnowszy Metal Gear (Guns of Patriots), wydany na konsolę Sony Playstation 3 wyświetlany jest w rozdzielczości 1920×1080 i wygląda.. cóż sami zobaczcie!