Google słabym partnerem w reklamie

Współczynnik CTR, który mierzy ile osób przeglądających witrynę klika w reklamy, nie jest najwyższy ani w Bingu, ani nawet w Google'u. Najlepiej umiejscowione reklamy serwuje AOL.

Według badań firmy marketingowej Chitika, Google słabo wypada, jeżeli chodzi o skuteczność prezentowanych przez siebie reklam. W ciągu ostatniego miesiąca współczynnik CTR (Click-Trough-Rate) był na Bingu o 77 procent wyższy, niż na Google’u. Im wyższy współczynnik CTR, tym użytkownicy chętniej klikają w reklamy, które zostały opłacone przez reklamodawców. Wspomniany okres jest rekordowy, ale tuż po uruchomieniu Binga współczynnik CTR był o 50 procent wyższy, niż na Google’u, co oznacza, że skuteczność wyszukiwarki Microsoftu rośnie, zamiast maleć.

Obie wyszukiwarki pozostają jednak w cieniu wyszukiwarek Ask.com i AOL Search. W pierwszym przypadku współczynnik CTR był wyższy od Google’a o 79 procent, zaś w drugim o miażdżace 153 procent.

0
Źródło: Chitika
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.