Gainward GeForce GT 240 Golden Sample 1024MB GDDR5

Karty graficzne z rodziny GeForce GT 240 powstały aby konkurować cenowo z produktami ATI. Zrezygnowano w nich miedzy innymi ze złącza SLI które pozwalało na łączenie kart w pary. Produkt Gainwarda z serii Golden Sample oferuje użytkownikowi podniesione taktowania rdzenia, a także zdecydowanie

Ostatni kwartał 2009 roku rozpoczął dla Nvidii niekończące się pasmo porażek. Prezentacja Radeona 5870 zagroziła nie tylko układom GeForce GTX 285, ale także dwurdzeniowym GTX 295. Gwoździem do trumny okazała się premiera dwurdzeniowego Radeona HD 5970 który definitywnie odebrał pierwsze miejsca w światowych rankingach kart graficznych zielonym… Sytuację tę ma naprawić pojawienie się kart graficznych Fermi, ale ich premiera jest ciągle przekładana. O ile w grupie high-end na nowość musimy jeszcze poczekać, to w niższych segmentach o nowości nie trudno.

W 3DMark Vantage GT 240 trafia pomiędzy układy 9600 GT, a HD 4830.

W 3DMark Vantage GT 240 trafia pomiędzy układy 9600 GT, a HD 4830.

Prezentowany dziś GeForce GT 240 został wykonany na bazie produkowanego w 40-nanometrowym procesie technologicznym układzie GT215. W stosunku do modelu GeForce GT 220 w prezentowanym dziś GPU jest wszystkiego dwukrotnie więcej. Liczba jednostek teksturujących została zwiększona z 16 do 32, również liczba procesorów graficznych uległa zwiększeniu z 48 do 96. W niektórych modelach znajdować się mogą również wydajne kości pamięci GDDR5 znane dotychczas jedynie z konstrukcji ATI. Wspólną cechą dla serii GT 2×0 jest zaimplementowanie DX 10.1, o którym wysoko postawione osobistości Nvidii wypowiadały się, że jest niszowym rozszerzeniem dla bibliotek DX. Pozostawmy jednak dalsze dywagacje na ten temat i przejdźmy do prezentacji testowanego Gainwarda.

W grze Crysis wynik 11 fps daje Gainwordowi miejsce zaraz za Radeonem HD 4670.

W grze Crysis wynik 11 fps daje Gainwordowi miejsce zaraz za Radeonem HD 4670.

Firma Gainward jest znana ze swoich kart graficznych z serii Golden Sample. Produkty wchodzące w jej skład mają specjalnie selekcjonowane układy dzięki czemu producent może dość znacznie zwiększyć ich taktowania. Prezentowany dziś GeForce GT 240 jej częścią tej właśnie serii. Taktowanie rdzenia zostało w nim zwiększone z 500 do aż 585 MHz. Zmianom nie oparły się również częstotliwości pracy jednostek cieniujących które inżynierowie wyciągnęli z 1340 do 1424 MHz. Jak przystało na kartę topową w tej serii nie mogło tu zabraknąć kości GDDR5. Pracujące z częstotliwością 3780 MHz (referencyjnie 3400) układy do komunikacji używają 128-bitowej szyny danych.

W UT3 sytuacja wygląda lepiej. Podkrecony Gainward zajmuje drugie miejsce, zaraz za HD 4830.

W UT3 sytuacja wygląda lepiej. Podkrecony Gainward zajmuje drugie miejsce, zaraz za HD 4830.

Na wykresach przedstawiliśmy niektóre z uzyskanych w teście wyników natomiast po pełne ich zestawienie zapraszamy na stronę z rankingami kart graficznych. Umieszczone tam zostały szczegółowe wartości, a dzięki wbudowanej porównywarce będziecie mogli samodzielnie wybrać kartę do której testowany produkt chcielibyście odnieść.

96 procesorów, pamięć GDDR5 z szyną 128 bit i zgodność z DirectX 10.1.

96 procesorów, pamięć GDDR5 z szyną 128 bit i zgodność z DirectX 10.1.

Gainward GeForce GT 240 Golden Sample mimo że nie jest super wydajną konstrukcją to zadowoli mniej wymagających graczy oraz osoby poszukujące produktu do stacji media center. Atrakcyjna cena, natywne wyjście HDMI, zintegrowany kodek dźwiękowy to zdecydowanie jej największe plusy.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 43
    • Wyposażenie i dane techniczne 62
    • Chłodzenie 74
    • Wydajność 39
  • Gwarancja [miesiące] 24
  • Producent chipsetu Nvidia
  • Model chipsetu GeForce GT 240
  • Liczba jednostek zunifikowanych 96
  • Pamięć [MB] 1024
  • Wyjście HDMI tak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 585
  • Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] 1424
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 3780
  • Typ pamięci GDDR5
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 128
  • Czas dostępu [ns] 0.5
  • Wyjścia
    • DisplayPort brak
    • Wyjście TV (PAL) brak
    • Wyjście TV (HDTV) - component brak
  • Wyjścia D-Sub tak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 195,62
  • 3DMark Vantage
    • 3DMark Score 5607
    • GPU Score 4767
    • GPU Test 1 15
    • GPU Test 2 13
    • CPU Score 11892
  • 3DMark06
    • 3DMark result 10869
    • SM2.0 Score 4336
    • HDR/SM3.0 Score 4296
    • CPU Score 4537
  • Crysis
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 29.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 21.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 23.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 16.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 18.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 11.0
  • PT Boats: Knights of the Sea
    • 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 22.5
    • 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 18.0
    • 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 14.9
  • World in Conflict
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 81
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 29
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 70
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 24
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 61
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 21
  • Company of Heroes 1.71
    • Wbudowany test wydajności - 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 49.1
    • Wbudowany test wydajności - 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 37.3
    • Wbudowany test wydajności - 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 32.7
  • Enemy Territory: QUAKE WARS
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 86.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 46.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 70.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 26.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 58.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 28.0
  • PCMark05 (1.2.0)
    • no FSAA | aniso 1024x768
      • PCMark 9521
      • CPU 9611
      • Memory 6572
      • Graphics 12817
      • HDD 5964
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 36.2
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 2.1
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 38.3
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 2.6
3
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.