DirectX, czyli pomost między grą a sprzętem komputerowym

Dlaczego DOS był uznawany za lepszą platformę? To proste – pozwalał na bezpośredni dostęp do karty graficznej, dźwiękowej, myszy, itd. Windows 95 z kolei ograniczał dostęp do tych komponentów, gdyż oparty był o model zamkniętej pamięci. Microsoft szukał sposobu na udostępnienie twórcom gier, wszystkiego co oferował im DOS.
DirectX - grafika 3D
DirectX - grafika 3D

Galeria: DirectX – Grafika 3D Zagadnieniem tym zajęło się trzech pracowników giganta z Redmond – Criag Eisler, Alex St. John i Eric Engstrum. To właśnie ta trójka stworzyła pierwszą wersję DirectX’a, w dużej mierze bazując na innym systemie – Exodus. Exodus tworzony był przez firmę Kinesoft Development, która w 1994 podjęła współpracę z Microsoftem i tak powstał DirectX 1.0, który wyszedł w 1995 roku a jego oficjalna nazwa brzmiała “Windows games SDK”.

Microsoft DirectX to nic innego jak zbiór interfejsów do programowania aplikacji (API) do obsługi zadań związanych z multimediami – w szczególności do gier wideo. Nazwa nie jest niczym odkrywczym, jeśli wziąć pod uwagę nazwy wszystkich API składających się na DirectX: Direct3D, DirectDraw, DirectMusic, DirectPlay, DirectSound, i tak dalej… Konsola Microsoftu, korzystająca wyłącznie z technologii DirectX również miała nazywać się DirectX-Box, jednak firma zdecydowała się na skrócenie nazwy – tak, mowa tutaj o X-Boxach.

Galeria: DirectX – Grafika 3D Zapraszamy do przygotowanej dla Was galerii, w której umieściliśmy miks ciekawostek i przydatnych programów.