Canonical, dzięki swojej umowie, nieco wzmocni pozycję Microsoftu i Yahoo!, osłabiając Google'a

Facebook i Microsoft zawierają nowy sojusz

Microsoft Bing

W październiku 2007 Microsoft zainwestował 240 milionów dolarów w Facebooka, zyskując tym 1,6-procentowy udział w zyskach portalu oraz kontrolę nad sprzedażą reklam – gigant z Redmond otrzymał jako jedyna firma trzecia na wyłączność system reklamowy Facebooka, którego wartość szacowano wtedy na 15 miliardów dolarów.

Microsoft i Facebook doszły do nowego porozumienia. – Podjęliśmy obopólną decyzję, w wyniku której Facebook przejmuje odpowiedzialność za sprzedaż reklam na swojej witrynie – czytamy na oficjalnym blogu Binga. Wyszukiwarka Microsoftu dalej będzie indeksowała zawartość portalu i przez niego wykorzystywana i ma udostępnić więcej funkcji dla tego portalu.

Chcesz być na bieżąco z CHIP? Obserwuj nas w Google News