Baśń Camerona na tyle piękna, że ludzie chcą czekać, aż się pobierze kilkunastogigabajtowa wersja Full HD

Nowy algorytm grafiki oferuje filmową jakość w grach

Nvidia we współpracy z programistami grafiki z Williams College opracowali nowy algorytm, który ma znacząco poprawić jakość grafiki w grach komputerowych, zbliżając ją do tej oglądanej w filmach.

Morgan McGuire z Akademii Williamsa oraz dr David Luebke z firmy Nvidia opracowali nową metodę komputeryzacji oświetlenia oraz nowe źródła światła, które jak twierdzą, pozwolą grafice w grach komputerowych osiągnąć poziom grafiki, wyświetlanej w filmach. Nowa metoda odwraca proces produkcji efektów świetlnych, tak by światło kierowane było do trójwymiarowego otoczenia i wpuszczane do końcowego obrazu, co jest znacznie szybszą techniką.

Tymczasem gry komputerowe muszą przetwarzać obraz znacznie szybciej niż filmy, dlatego prędkość produkowania efektów świetlnych jest tak ważna. W miarę podnoszenia stopnia interaktywności w grach komputerowych, procesory graficzne muszą znacznie, bo aż 500-krotnie szybciej przetwarzać obraz, niż układy obecne dzisiaj na rynku – twierdzą autorzy algorytmu.

Według nich, ich metoda świetnie wpasowuje się w te zwiększone prędkości przetwarzania. Pierwsze gry wideo wykorzystujące nowy algorytm, mają zadebiutować w ciągu dwóch najbliższych lat.

0
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.