Sapphire Radeon HD 5570 1024MB DDR3

Prezentowany Radeon HD 5570 to najnowsza propozycja ATI. Jego zadaniem jest uzupełnienie luki pomiędzy układami Radeon HD 5450 a 5670. Testowany model Sapphire jest kartą w pełni referencyjną. Jego układ chłodzenia jest wyjątkowo cichy dzięki czemu kartę można bez żadnych obaw montować w

Zaledwie klika dni po premierze lowendowcyh układów Radeon HD 5450 firma ATI rozpoczyna sprzedaż kolejnej karty przeznaczonej dla niższego segmentu rynku. Radeony z serii HD 5500 mają stanowić uzupełnienie luki pomiędzy wspomnianymi wcześniej HD 5400 oraz średnio wydajnymi HD 5600.

W 3Dmark Vantage karta plasuje się pomiędzy układami HD 4670, a GF 9600 GT.

W 3Dmark Vantage karta plasuje się pomiędzy układami HD 4670, a GF 9600 GT.

O ile o Radeonach HD 5450 nie dało się powiedzieć wiele pozytywnych rzeczy z punktu widzenia graczy, to prezentowanym dziś Radeonom HD 5570 można się już przyjrzeć… Do podstawowych różnic pomiędzy Seriami HD 5600 oraz HD 5500 należy zaliczyć jedynie niższą częstotliwość pracy rdzenia, a także zastosowanie pamięci GDDR3 zamiast układów GDDR5. Zastosowanie wolniejszych układów wpłynęło na zmniejszenie ich przepustowości z 64 do 28,8 GB/s. Liczba jednostek teksturujących i liczba jednostek cieniujących pozostały na niezmienionym poziomie.

Również w Crysisie wszystkie trzy wspomniane wcześniej karty osiągaja identyczny wynik.

Również w Crysisie wszystkie trzy wspomniane wcześniej karty osiągaja identyczny wynik.

Testowany przez nas Sapphire Radeon HD 5570 swoim wyglądem niewiele odbiega od konstrukcji referencyjnej. Również zegary pozostały bez zmian i wynoszą one odpowiednio 650 MHz dla rdzenia oraz 1800 MHz dla pamięci. Jak już wspominaliśmy wcześniej karty z tej serii są wyposażane w układy GDDR3. Testowany Sapphire miał ich do dyspozycji aż 1024 MB. W opakowaniu oprócz samej karty znaleźliśmy dodatkowo dwa śledzie low-profile pozwalające na zamontowanie karty w mniejszych obudowach, a także oprogramowanie ArcSoft: SimHD służące do konwertowania materiału wideo.

W UT3 zdecydowanie niższe wyniki do porównywanego wczesniej GF 9600 GT.

W UT3 zdecydowanie niższe wyniki do porównywanego wczesniej GF 9600 GT.

Wydajność karty do najwyższy nie należy natomiast nie jest aż tak niska jak testowanego parę dni temu Radeona HD 5450. W tekście standardowo zaprezentowaliśmy wykresy w rozdzielczości 1920×1200, natomiast po pełne zestawienie wyników zapraszamy na stronę z rankingami, gdzie dodatkowo będziecie mogli porównać miedzy sobą dowolne układy w preferowanych przez Was rozdzielczościach.

Podobnie jak prezentowanego wcześniej Radeona HD 5450, testowanego Sapphire Radeon HD 5570 polecić można z czystym sumieniem użytkownikom stacji Media Center. W przypadku nowości ATI można się pokusić również o odpalenie mniej wymagających gier w rozdzielczości 1680×1050 (oraz niższych) gdzie karta ta oferuje jeszcze przyzwoite wyniki.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 38
    • Wyposażenie i dane techniczne 60
    • Chłodzenie 78
    • Wydajność 33
  • Gwarancja [miesiące] 24
  • Producent chipsetu ATI
  • Model chipsetu Radeon HD 5570
  • Liczba jednostek zunifikowanych 400
  • Pamięć [MB] 1024
  • Wyjście HDMI brak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 650
  • Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] -
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 1800
  • Typ pamięci GDDR3
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 128
  • Czas dostępu [ns] 1.1
  • Wyjścia
    • DisplayPort tak
    • Wyjście TV (PAL) brak
    • Wyjście TV (HDTV) - component brak
  • Wyjścia D-Sub tak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach ATI_8.69_RC3_Win7_Vista_Jan14
  • 3DMark Vantage
    • 3DMark Score 4330
    • GPU Score 3560
    • GPU Test 1 11
    • GPU Test 2 10
    • CPU Score 12328
  • 3DMark06
    • 3DMark result 8303
    • SM2.0 Score 2899
    • HDR/SM3.0 Score 3456
    • CPU Score 4469
  • Crysis
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 23.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 19.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 18.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 15.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 14.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 12.0
  • PT Boats: Knights of the Sea
    • 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 16.9
    • 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 14.2
    • 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 12.6
  • World in Conflict
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 68
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 19
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 57
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 15
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 49
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 13
  • Company of Heroes 1.71
    • Wbudowany test wydajności - 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 46.4
    • Wbudowany test wydajności - 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 36.2
    • Wbudowany test wydajności - 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 31.6
  • Enemy Territory: QUAKE WARS
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 78.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 43.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 62.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 33.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 50.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 27.0
  • PCMark05 (1.2.0)
    • no FSAA | aniso 1024x768
      • PCMark 9398
      • CPU 9622
      • Memory 6576
      • Graphics 12656
      • HDD 6078
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 32.8
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 1.6
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 38.5
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 3.2
2
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.