Niedawno na łamach CHIP online prezentowaliśmy referencyjny model Radeona HD 5450, natomiast dziś przyszła kolej na kartę którą już niedługo będziecie mogli kupić w sklepach.
Radeon HD 5450 jest obecnie, i zanosi się na to że zostanie, najtańszą karta graficzną z serii HD 5000 wykorzystującą biblioteki DirectX 11. Jak przystało na pełnoprawnego członka rodziny HD 5000 prezentowany układ został wyposażony w rdzeń produkowany w 40-nanometrowym procesie technologicznym. Również sama architektura karty nie uległa zmianie w porównaniu do wcześniejszych modeli. Radeon HD 5450 jest zatem zgodny z DirectX11 ma także technologię ATI Eyefinity oraz ATI Stream.
Radeon HD 5450 jak przystało na prawdziwą kartę low-end specyfikacją techniczną nie zrobi na nas wrażenia… Wyposażony został on bowiem w zaledwie 80 jednostek cieniujących, cztery potoki ROP oraz osiem jednostek teksterujacych. W zależności od preferencji poszczególnych firm karty te mogą być sprzedawane z pamięciami zarówno DDR2 jak i GDDR3.
Testowany przez nas MSI R5450 jest kartą w pełni referencyjną. Jego rdzeń pracuje z prędkością 650 MHz, natomiast zainstalowane na laminacie 1024 MB pamięci GDDR3 z częstotliwością efektywną 1600 MHz. Podobnie jak we wcześniej prezentowanym produkcie ATI, tak i tu za chłodzenie odpowiada w pełni pasywny system chłodzenia. Dzięki niewielkiemu współczynnikowi TDP (ang.
Thermal Design Power
) na poziomie maksymalnym zaledwie 19 W jest on w 100% wystarczający do schłodzenia rdzenia.
Karta do grania się nie nadaje i to trzeba sobie jasno powiedzieć… zresztą nie do takich zastosowań została ona zbudowana. Jej celem jest praca w domowych centrach rozrywki gdzie dzięki natywnemu wyjściu HDMI może przekazywać zarówno obraz jak i dźwięk (Dolby TrueHD, DTS HD-MA) na podłączony telewizor. Dużym atutem MSI R5450 jest również jego przystępna cena.
Grzegorz Glonek
- Oceny
-
- Łączna 19
- Wyposażenie i dane techniczne 61
- Chłodzenie 100
- Wydajność 12
- Gwarancja [miesiące] 24
- Producent chipsetu ATI
- Model chipsetu Radeon HD 5450
- Liczba jednostek zunifikowanych 80
- Pamięć [MB] 1024
- Wyjście HDMI tak
- Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 650
- Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] -
- Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 1600
- Typ pamięci GDDR3
- Szerokość interfejsu pamięci [bity] 64
- Czas dostępu [ns] 1.2
- Wyjścia
-
- DisplayPort brak
- Wyjście TV (PAL) brak
- Wyjście TV (HDTV) - component brak
- Wyjścia D-Sub tak
- Wyjścia DVI tak
- Sterowniki użyte w testach ATI_8.69_RC3_Win7_Vista_Jan14
- 3DMark Vantage
-
- 3DMark Score 1235
- GPU Score 950
- GPU Test 1 3
- GPU Test 2 3
- CPU Score 12288
- 3DMark06
-
- 3DMark result 3758
- SM2.0 Score 1237
- HDR/SM3.0 Score 1456
- CPU Score 4403
- Crysis
-
- 1280x1024
-
- no FSAA | no AF [FPS] 8.0
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 7.0
- 1680x1050
-
- no FSAA | no AF [FPS] 7.0
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 6.0
- 1920x1200
-
- no FSAA | no AF [FPS] 5.0
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 4.0
- PT Boats: Knights of the Sea
-
- 1280x1024
-
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 7.2
- 1680x1050
-
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 6.0
- 1920x1200
-
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 5.4
- World in Conflict
-
- 1280x1024
-
- no FSAA | no AF [FPS] 26
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 7
- 1680x1050
-
- no FSAA | no AF [FPS] 20
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 6
- 1920x1200
-
- no FSAA | no AF [FPS] 16
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 5
- Company of Heroes 1.71
-
- Wbudowany test wydajności - 1280x1024
-
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 17.6
- Wbudowany test wydajności - 1680x1050
-
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 12.8
- Wbudowany test wydajności - 1920x1200
-
- FSAA 4x | AF 16x [FPS] 10.5
- Enemy Territory: QUAKE WARS
-
- 1280x1024
-
- no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 28.0
- FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 17.0
- 1680x1050
-
- no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 21.0
- FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 13.0
- 1920x1200
-
- no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 17.0
- FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 10.0
- PCMark05 (1.2.0)
-
- no FSAA | aniso 1024x768
-
- PCMark 8551
- CPU 9619
- Memory 6572
- Graphics 6312
- HDD 6030
- Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 0.0
- Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 0.0
- Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 0.0
- Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 0.0