Sapphire Radeon HD 5670 1024MB GDDR5

To co odróżnia prezentowanego Sapphirka od konkurencji to układ chłodzenia zaprojektowany przez firmę Arctic Cooling. Jest on wyjątkowo cichy dzięki czemu kartę można bez żadnych obaw montować w komputerach HTPC. Takiemu posunięciu sprzyjają również natywne wyjścia jakie karta ofetuje. Oprócz

W momencie premiery pierwszych kart graficznych ATI światło dzienne ujrzał bardzo rozbudowany slajd prezentujący nadchodzące „wcielenia” serii HD 5000. Zgodnie z nim na rynku 14 stycznia swoją premierę miała karta graficzna Radeon HD 5670 celująca w bardzo popularny przedział cenowy 50-100$.

Radeon HD 5670 w starszym 3DMarku osiąga wynik podobny do GeForce 9600 GT

Radeon HD 5670 w starszym 3DMarku osiąga wynik podobny do GeForce 9600 GT

Jak przystało na pełnoprawnego członka rodziny HD 5000 prezentowany układ został wyposażony w produkowany w 40-nanometrowym procesie technologicznym rdzeń. Również sama architektura karty nie uległa zmianie w stosunku do wcześniejszych modeli. Karta ta jest zatem zgodna z DirectX11, a także posiada technologię ATI Eyefinity oraz ATI Stream. W stosunku do prezentowanych wcześniej układów Radeon HD 5750 karta ma zmniejszoną z 720 do 400 liczbę jednostek cieniujących.  Redukcji uległa również liczba potoków ROP (z 16 do 8) a także ilość jednostek teksturujących (z 36 do 20).

Wszystko ulega zmianie w nowym Vantage, gdzie prezentowany dziś Radeon zostawia w tyle GF9600 GT, natomiast do dostępnego w podobnej cenie Radeona HD 4770 jeszcze mu daleko

Wszystko ulega zmianie w nowym Vantage, gdzie prezentowany dziś Radeon zostawia w tyle GF9600 GT, natomiast do dostępnego w podobnej cenie Radeona HD 4770 jeszcze mu daleko

Dzięki zastosowaniu 40-nanometrowego procesu technologicznego zdecydowanemu spadkowi uległa również ilość energii wydzielanej. Radeon HD 5670 może poszczycić się zaledwie 61W współczynnika TDP w czasie pracy oraz 14W w czasie spoczynku.

Crysis również wyżej ocenia wydajność starszego Radeona HD 4770

Crysis również wyżej ocenia wydajność starszego Radeona HD 4770

Prezentowany dziś Sapphire Radeon HD 5670 ze względu na taktowanie niczym nie odbiega od konstrukcji referencyjnych. Jego rdzeń pracuje z częstotliwością 775 MHz, a 1024 MB pamięci GDDR5 ma standardowo 4000 MHz efektywnego taktowania. Zmianie za to uległ system chłodzenia. Zrezygnowano tu ze standardowego, jednoslotowego radiatora połączonego z wentylatorem na rzecz wydajniejszej konstrukcji firmy Arctic Cooling. Zabiera ona więcej miejsca w obudowie, natomiast temperatura pracy utrzymuje się na bardzo przyzwoitym poziomie 35 st C w spoczynku, a w stresie nie przekracza 57 kresek.

W UT3 HD 5670 dopiero na trzecim miejscu

W UT3 HD 5670 dopiero na trzecim miejscu

W tym miejscu warto również wspomnieć, że układ chłodzenia oprócz wysokiej wydajności oferuje również wyjątkowo cichą pracę. W czasie pomiarów w komorze ciszy uzyskaliśmy zaledwie 25 dB w czasie pracy w trybie 2D. Po piętnastu minutach grania wartość ta podniosła się do poziomu 33 dB.

W WiC wynik pomiędzy GF9600 GT a HD 4770...

W WiC wynik pomiędzy GF9600 GT a HD 4770…

Wydajność karty do najwyższych nie należy, ale patrząc na przedział cenowy w którym się ona znajduje cudów nie możemy oczekiwać. Możliwe jest oczywiście granie w starsze tytuły gier, natomiast do nowości pod DirectX11 należy podchodzić raczej ostrożnie. W tekście umieściliśmy zaledwie parę wykresów, natomiast po pełne zestawienie wyników uzyskanych w czasie naszych testów zapraszamy na stronę z rankingami. Dzięki wbudowanej porównywarce możliwe też tam będzie dobranie produktów których wyniki chcecie odnieść do prezentowanego dziś Sapphira.

Aplikacja GPU-Z podaje wszystkie istotne informacje o testowanej karcie graficznej.

Aplikacja GPU-Z podaje wszystkie istotne informacje o testowanej karcie graficznej.

Sapphire Radeon Hd 5670 1024MB GDDR5 możemy z czystym sumieniem zaproponować osobom poszukujących wszechstronnej karty graficznej. Nada się ona do starszych tytułów gier ale może również być godną uwagi propozycją dla osób budujących właśnie swoje stacje HTPC. Takiemu posunięciu sprzyjają również natywne wyjścia jakie karta oferuje. Oprócz standardowego DVI znajdziemy tu również HDMI a także pełnowymiarowy DisplayPort. Ile przyjdzie nam za tą kartę zapłacić? Według zapowiedzi ATI miała ona kosztować około 350 zł, natomiast polskie sklepy szybko wywindowały tą cenę do około 420 zł.

Grzegorz Glonek

  • Oceny
    • Łączna 50
    • Wyposażenie i dane techniczne 70
    • Chłodzenie 93
    • Wydajność 45
  • Gwarancja [miesiące] 24
  • Producent chipsetu ATI
  • Model chipsetu Radeon HD 5670
  • Liczba jednostek zunifikowanych 400
  • Pamięć [MB] 1024
  • Wyjście HDMI tak
  • Częstotliwość taktowania rdzenia [MHz] 775
  • Częstotliwość taktowania Shaderów [MHz] -
  • Częstotliwość taktowania pamięci [MHz] 4000
  • Typ pamięci GDDR5
  • Szerokość interfejsu pamięci [bity] 128
  • Czas dostępu [ns] 0.5
  • Wyjścia
    • DisplayPort tak
    • Wyjście TV (PAL) brak
    • Wyjście TV (HDTV) - component brak
  • Wyjścia D-Sub brak
  • Wyjścia DVI tak
  • Sterowniki użyte w testach 10,1
  • 3DMark Vantage
    • 3DMark Score 5976
    • GPU Score 5098
    • GPU Test 1 15
    • GPU Test 2 15
    • CPU Score 12359
  • 3DMark06
    • 3DMark result 11307
    • SM2.0 Score 4020
    • HDR/SM3.0 Score 5015
    • CPU Score 4554
  • Crysis
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 33.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 28.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 26.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 23.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 20.0
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 18.0
  • PT Boats: Knights of the Sea
    • 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 22.7
    • 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 19.1
    • 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 17.2
  • World in Conflict
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF [FPS] 80
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 28
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF [FPS] 71
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 24
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF [FPS] 62
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 21
  • Company of Heroes 1.71
    • Wbudowany test wydajności - 1280x1024
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 53.9
    • Wbudowany test wydajności - 1680x1050
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 45.6
    • Wbudowany test wydajności - 1920x1200
      • FSAA 4x | AF 16x [FPS] 39.5
  • Enemy Territory: QUAKE WARS
    • 1280x1024
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 109.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 63.0
    • 1680x1050
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 88.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 49.0
    • 1920x1200
      • no FSAA | no AF | HDR off [FPS] 71.0
      • FSAA 4x | AF 16x | HDR off [FPS] 41.0
  • PCMark05 (1.2.0)
    • no FSAA | aniso 1024x768
      • PCMark 9598
      • CPU 9610
      • Memory 6585
      • Graphics 15922
      • HDD 5944
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [dB] 24.2
  • Poziom hałasu wentylatora (2D) - zmierzony śr. [so] 0.5
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr. [dB] 32.4
  • Poziom hałasu wentylatora (3D) - zmierzony śr [so] 1.6
1
Zamknij

Choć staramy się je ograniczać, wykorzystujemy mechanizmy takie jak ciasteczka, które pozwalają naszym partnerom na śledzenie Twojego zachowania w sieci. Dowiedz się więcej.